انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

ارزش کلی مجموع صادرات عربستان سعودی در مارس سال میلادی جاری در مقایسه با مارس سال ۲۰۲۱، دو برابر شد و به ۳۷.۹ میلیارد دلار معادل ۱۴۲.۲ میلیارد ریال سعودی رسید.
مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران درباره صادرات گاز به پاکستان هم گفت: در این خصوص مذاکرات را آغاز می‌کنیم، آنها هم علاقمند هستند که از ایران واردات داشته باشند اما هنوز در شروع مذاکرات هستیم و اقدام خاصی انجام نشده است.
قیمت نفت برنت با ۴۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش و به ۱۱۴ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۳۹ درصد کاهش به ۱۱۲ دلار و ۹۸ سنت رسید.
ادامه رسیدگی به طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور و ادامه رسـیدگی بـه گـزارش کمیسـیون قضـائی و حقـوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عـدالت اداری در دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
سفر وزیر نفت که با دیدار با وزیر انرژی و معادن عمان آغاز شد و روز گذشته به رایزنی با وزیر خارجه این کشور رسید، ایران توانست در سه محور با طرف عمانی به توافق برسند که امروز با سفر رییس جمهوری به این کشور قرار است این توافق‌نامه‌ها امضا شود.
با افزایش تقاضای سوخت در آمریکا؛

قیمت نفت برنت 63 سنت گران شد

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۳ سنت معادل ۰.۵۶ درصد افزایش به ۱۱۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.
وزیر نفت گفت: به‌عنوان محور اول توافق شد برای توسعه فازهای بعدی میدان نفتی هنگام که تنها میدان مشترک دو کشور است کمیته‌ای فنی مشترک تشکیل شود تا در قالب کارگروهی مشترک و تیم مشترک، این میدان به‌صورت یکپارچه توسعه داده شود.
با تداوم جنگ روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های کشورهای اروپایی و آمریکا، روسیه که به عنوان تامین کننده اصلی گاز منطقه یورو شناخته می‌شد از این گزینه برای فشار حداکثری به اروپا استفاده کرده تا اثرات تحریمی را در اقتصاد خود به حداقل رساند این موضوع اخیرا و با توقف صادرات گاز روسیه به فنلاند وارد فاز جدیدی شده که نشان دهنده سیاست روس‌ها در بازار گازی اروپا دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش به ۱۱۲ دلار و ۵۵ سنت رسید.
مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که پیشنهاد تغییر تعرفه‌های گاز پرمصرف‌ها به دولت ارسال شده گفت: انتظار داریم که از اوایل خرداد بتوانیم ابلاغیه جدید درباره تغییر تعرفه‌ها را دریافت کنیم.
افتتاح نیروگاه پاسارگاد قشم صبح امروز(پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰) در مراسمی از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس دولت سیزدهم و با حضور سعید محمد مشاور به طور ویدیو کنفرانسی برگزار شد.
وزیر نفت در زمینه آخرین وضعیت گاز محرومان گفت: در بودجه ۱۴۰۱ نیز به گاز رایگان برای خانواده‌های مراکز بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) اشاره شده است.
کارشناسان می‌‌گویند که چین به خرید نفت ایران و حفظ روابط خود با ایران نیاز دارد و به همین خاطر واردات نفت از ایران را کاهش نخواهد داد.