انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

جمهوری اسلامی ایران به مدد سال‌ها تجربه و تخصص و در اختیار داشتن پتانسیل کم‌نظیر لجستیکی، ضمن حضور در بازارهای سنتی و تأمین نیاز مشتریان قدیمی خود، امکان حضور در هر جغرافیایی از بازار جهانی نفت را دارد.

قیمت نفت در معاملات آسیایی امروز جمعه 17 تیر سال 1401 تحت تاثیر نگرانیهای رکودی که جو بازار را بدبین کرده است، کاهش پیدا کرد.

دولت تنها ۱۰‌سال ‌برای مدیریت بحران آب فرصت دارد. این هشدار بخش‌خصوصی به سیاستگذار است. بیش از ۶ دهه از آغاز بحران آبی در ایران می‌گذرد. در این بین بارها کارشناسان داخلی و سازمان‌های بین‌المللی درخصوص بحران آب در ایران هشدار داده‌اند. بحرانی که ناشی از مدیریت سیاسی آب در کشور است. براین اساس نیز در تمام این سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، دولت‌ها برای جلوگیری از بحران‌های اجتماعی و سیاسی چشم خود را روی مدیریت فنی و علمی آب بسته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.
عباس رزمی از برنامه‌ریزی برای کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: مشعل‌های موجود در سطح شرکت ملی نفت ایران از ۱۷۰۰ به عدد ۶۷۵ رسیده است.
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن 283 روز از سال آبی، تا 11 تیرماه (سال آبی 1401-1400) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور به حدود 25.07 میلیارد مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته بیانگر 4 درصد کاهش است.
سخنگوی صنعت برق در تشریح مصرف برق کشور و تهران گفت: روز گذشته رکورد مصرف برق کشور شکسته شد و به عدد 67 هزار و 318 مگاوات رسید؛ این رقم، رکورد سال گذشته را پشت سر گذاشت.​
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت

دکتر محمدرضا پورابراهیمی همچنین درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: تامین اجتماعی جزو تنها سازمان هایی است که هیچ ارتباط بودجه ای با دولت ندارد و عددی که در بودجه گذاشته می شود، در واقع مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت است.
افزایش دما و مصرف برق، خبر احداث پالایشگاه شهید سلیمانی در آینده‌ای نزدیک، امضای تفاهم نامه وزارت دفاع و وزارت نفت و تصویب دستورالعمل اوراق صرفه جویی انرژی از مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی در هفته گذشته بود.
بررسی آمار مصرف برق در خردادماه سال جاری نشان می‌دهد که در این ماه، 80 درصد مشترکان خانگی برق، مصرفی زیر الگو داشته‌اند و به‌عبارتی 80 درصد جامعه خوش‌مصرف هستند.