انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به ضرورت کاهش استفاده از سوخت کمکی و مازوت؛ این سوخت تا هفته گذشته نسبت به سال قبل ۲۹.۵ درصد کمتر وارد نیروگاه های کشور شده است.
گاز بخشی از مناطق شهرستان بویراحمد فردا سه شنبه ۷ آذرماه به علت توسعه شبکه گاز به مدت ۱۰ ساعت قطع می‌شود.

از گذشته ترکیه یکی از مقاصد صادراتی برق ایران و قرار بود که ایران از این طریق به بازار اروپا نیز متصل شود؛ هرچند در سال های اخیر این موضوع با وقفه مواجه شد اما اکنون مسیر رسیدن برق ایران از طریق ترکیه به اروپا هموار شده است.

بحث ناترازی انرژی در کشور به جایی رسیده است که رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید می کند "همه قوا باید بدانند ناترازی ها در حوزه انرژی تهدیدی است که در صورت عدم مدیریت به یک بحران امنیتی تبدیل خواهد شد."
محدود شدن عرضه نفت خام، کاهش ظرفیت پالایشگاهی و تحریم‌های نفتی روسیه دنیا را طی چند ماه آینده با خطر کمبود گازوئیل روبه‌رو می‌کند که به شدت به اقتصاد دنیا آسیب می‌رساند.
مدیر بازرگانی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از امروز تحویل روزانه حدود ٣٠ هزار کارت سوخت در برنامه‌های شرکت قرار گرفته است.
روزنامه ایران نوشت:در ماه‌های اخیر میزان مصرف بنزین کشور به بالاترین رقم تاریخی خود رسید. به این ترتیب که در روزهای تابستان امسال روزانه بیش از 102 میلیون لیتر بنزین در کشور عرضه می‌شد و این میزان عرضه رقم قابل توجه و برابر با مصرف چند کشور همجوار و نیاز جمعیتی و تعداد خودروهای فعال ناوگان حمل و نقل ایران بود.
​۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذرماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد سه‌شنبه‌ (یکم آذرماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
قیمت نفت روز جمعه به دلیل نگرانی نسبت به ضعیف شدن تقاضا برای سوخت به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در چین و افزایش نرخ بهره آمریکا، حدود دو درصد سقوط کرد و دومین کاهش هفتگی متوالی را به ثبت رساند.

به گفته محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، ایران و آژانس طبق پادمان هیچ مشکلی با هم ندارند ما هیچ کاری که آژآنس از آن بی خبر باید را انجام نداده ایم.
اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و متحدانشان نظیر روسیه است، به دلیل نگرانی فزاینده از وقوع رکود اقتصادی و کاهش تقاضا برای سوخت، هدف تولید نفت خود را از نوامبر به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل حدود دو درصد از تولید جهان کاهش داده است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدارهای سازمان هوا استان تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور مبنی بر کاهش چشم‌گیر بارش‌ها در پاییز امسال از شهروندان تهرانی درخواست کرد با رعایت شیوه‌های مدیریت مصرف، این شرکت را در تداوم تامین پایدار آب شرب یاری کنند.
با وجود تکذیب چند باره گرانی بنزین، اما همچنان برخی منتقدان بر این موضوع به عنوان دستاویزی برای حمله به دولت سیزدهم استفاده می‌کنند.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: موضوع کاهش سهمیه سوخت نرخ دوم به لحاظ اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همجوار و مهاجرت کارت‌ها اعمال شده و موضوع خاصی نیست.