انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

قیمت نفت پس از این که در ابتدای معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، با افزایش گشوده شد، به دلیل نگرانی نسبت به دورنمای تقاضا برای سوخت در آمریکا، کاهش پیدا کرد.
رجبی مشهدی اظهار کرد: تا این لحظه همکاری بسیار خوبی از سوی هم‌وطنان داشتیم و ۳۵ درصد از مشترکان در این طرح مشارکت کردند و حدود ۴۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف در قبوض مشترکان درج شده که امیدواریم با همکاری خوب هموطنان بتوانیم دو ماه باقی‌مانده از فصل گرما را به اتمام برسانیم و شبکه سراسری برق کشور را پایدار نگاه داریم.
وزیر نیرو با تأکید بر ضرورت اجرای طرح‌های توسعه‌ای آب شرب تهران تا پایان دولت سیزدهم گفت: باتوجه به میزان بالای مصرف، شرایط اقلیمی و نوسانات بارشی که در کشور به ویژه شهر تهران وجود دارد، باید نسبت به متنوع سازی منابع آب اقدام کنیم.
رکوردشکنی‌های اخیر مصرف برق در کشور موجب شده است تا خبرهایی از تعطیلی ادارات برای جلوگیری از خاموشی‌های خانگی به گوش برسد هرچند که علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو دیروز اعلام کرد که «فعلا هیچ‌گونه درخواستی برای تعطیلی ادارات نداشته‌ایم.»
برخی مدیران استان البرز معتقدند افزایش مصرف باعث قطعی آب و برق در برخی از مناطق از جمله شهرستان کرج شده است، اما در مقابل برخی دیگر از مسئولان می‌گویند، ضعف زیر ساخت باعث ایجاد مشکلات قطعی آب و برق شده است.
مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: حذف کارت سوخت جایگاهداران بر اساس میزان فروش است به طوری که جایگاه‌های سوختی که عرضه کمتری دارند به آن‌ها یک کارت تعلق می‌گیرد.
درپی این اظهارات که می تواند نقض حاکمیت ایران برمنابع انکارناپذیر انرژی اش در خلیج فارس تلقی شود، افکارعمومی از وزارت نفت که مدعی گسترش دیپلماسی فعال نفتی دراقصی نقاط جهان است،انتظار پاسخی صریح به این ادعاها راداشت ؛ بخصوص اینکه جواد اوجی ،وزیر نفت در فروردین ماه امسال و در واکنش به امضای توافقنامه دوجانبه کویت و عربستان برای بهره برداری از این میدان، وعده آغاز حفاری ایران در میدان آرش را داده بود.
سخنگوی صنعت برق گفت: پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در روز دوشنبه (۱۹ تیر)، رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد.
ایران به خوبی توانسته است با قدرت در برابر برخی زیاده خواهان ایستادگی کند اما نتوانستیم هرجایی که منافع مشترکی داشته ایم به خوبی از منافع خود دفاع کنیم.
مدیر روابط عمومی شرکت آبفای مشهد از قطع آب برخی مناطق قاسم آباد واقع در غرب مشهد خبر داد.