انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری، ۶ اقدام مهم دولت سیزدهم در پارس جنوبی را توسعه فاز ۱۱، بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴، شیرین‌سازی میعانات گازی، بهره‌برداری از اسکله صادراتی گاز مایع و احداث خط لوله فاز ۱۶ برشمرد.
سخنگوی صنعت برق گفت: امروز (شنبه، هفتم مرداد) اوج مصرف نزدیک‌ به ۷۱ هزار مگاوات برآورد شد و با توجه به احتمال افزایش دما از نیمه هفته، انتظار می‌رود حد نصاب جدیدی ثبت شود.
ایران امروز از جمله واردکنندگان بنزین در عرصه بین‌الملل به حساب می‌آید و به گفته احمد معروف‌خانی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، در حال حاضر به ازای واردات هر تن بنزین 100 دلار بیشتر از نرخ جهانی باید هزینه کرد! باید دید چرا کشوری که تا دوسال گذشته صادرکننده بنزین به حساب‌ می‌آید امروزه باید با چنین هزینه‌ گزافی نسبت به واردات بنزین اقدام کند؟
عضو اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: قیمت بنزین تغییر نکند و سهمیه مردم همان ۶۰ لیتر سابق در نظر گرفته شود که دارندگان خودرو بتوانند با استفاده از کارت شخصی این میزان سوخت را دریافت کنند ولی هر کس نیاز به سوخت بیشتر داشت باید بهای آن را با نرخ بین الملل پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از میانگین مصرف روزانه ۱۱۴میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیشِ‌رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین این عدد باز هم افزایش می‌یابد.
آمار منتشره در بولتن آماری سالانه ۲۰۲۳ اوپک نشان می‌دهد تعداد چاه‌های نفت تکمیل شده ایران در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال پیش از آن، تثبیت شده است؛ این درحالی است که بسیاری از اعضا در این شاخص دچار نوسان بوده‌اند.