انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به برخی ادعاها درباره میدان مشترک آرش گفت: حق ایران در میدان مشترک نفتی و گازی آرش قابل کتمان نیست و هیچکس نمی‌تواند سهم 40 درصدی از این میدان را نادیده بگیرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه جمع آوری کارت‌های اضطراری سوخت امکان‌پذیر نیست گفت: اجرای طرح جایگزینی کارت بانکی با کارت سوخت در فاز مطالعه و فاز توسعه بوده و هنوز اتفاق خاصی در تو هیچکدام از جایگاه ها حادث نشده است.
مدیر روابط عمومی برق منطقه ای تهران از پایداری کامل شبکه برق پایتخت و استانهای همجوار خبر داد و گفت که صنعت برق آماده هرگونه همکاری با مترو است.
ضربه سنگین تحریم ها به نفت و گاز ایران و میلیاردها دلاری که در حال از دست رفتن‌اند

خنجر عربستان از پشت؛ میدان گازی آرش از دست رفت

وزارت خارجه عربستان طی بیانیه‌ای مدعی شد مالکیت منابع طبیعی در منطقه دریایی تقسیم‌شده و میدان الدره (آرش) به‌طور کامل در مالکیت مشترک میان پادشاهی عربی سعودی و کشور کویت است و ایران هیچ سهمی از آن ندارد.
اگر ما سهمی در این میدان گازی داریم، باید در سال‌های گذشته نشست‌های مشترک بزرگ و اثرمندی با طرفین مناقشه برگزار و حد و حدود سهم هر یک در میدان گازی آرش مشخص می‌شد. متاسفانه این اتفاق رقم نخورده است.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی در یک جایگاه شهر تهران خبر داد و گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل آزمایشی و صدور مجوزها، در مرحله نخست این طرح، توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی آغاز خواهد شد.
مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای طرح آزمایشی عرضه سوخت از طریق کارت بانکی در یک جایگاه شهر تهران خبر داد و گفت: در صورت موفقیت‌آمیز بودن مراحل آزمایشی و صدور مجوزها، در مرحله نخست این طرح، توزیع بنزین سوپر از طریق کارت بانکی آغاز خواهد شد.
وزیر نیرو اعلام کرد؛

مصرف برق 4 درصد افزایش یافت

وزیر نیرو با اشاره به افزایش چهار درصدی میزان مصرف برق در بخش خانگی، گفت تلاش می‌شود ضمن مدیریت لحظه‌ای مدیران و آماده باش گروه‌های امدادی، هیچ‌گونه مشکلی در پست‌های توزیع و فوق‌توزیع رخ ندهد.
یک تحلیلگر اقتصادی پاسخ داد؛

ارزهای حاصل از فروش نفت چگونه هزینه می شود؟

فروش نفت و وصول درآمدهای ارزی حاصل از آن در دولت سیزدهم افزایش چشمگیری داشته است، اما بعضاً این ابهام مطرح می‌شود که چرا آثار این گشایش‌ها در وضعیت اقتصادی کشور و سفره مردم ملموس نیست.
درشرایطی که ذخایر سدهای تهران افت قابل توجهی نسبت به سال قبل و سالهای نرمال داشته، مصرف لحظه‌ای آب در تهران رکورد ۵۵ هزار لیتر در ثانیه را به ثبت رساند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۱۷ میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۲۲ خبر داد و اعلام کرد ایران در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۳ نیز ۱۹ میلیارد دلار از محل فروش نفت درآمد کسب کرده است.
سخنگوی صنعت برق گفت: حدود ۴۰ درصد مشترکان مشمول پاداش خوش مصرفی شده اند و برای مقابله با مشترکان بدمصرف که بیش از دو برابر الگو مصرف دارند، بعد از تذکر محدودیت در مصرف را اعمال می کنیم.
قیمت نفت پس از رشد چشمگیر شب گذشته، در معاملات روز پنجشنبه که سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی و آسیب دیدن رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت، به سودگیری پرداختند، با کاهش روبرو شد.
وزیر نفت با اشاره به تعلل ۲۲ ساله در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: سالانه درآمد نزدیک ۴ تا ۵ میلیارد دلار عایدات این فاز است و تولیدش به کاهش ناترازی گاز کمک می‌کند.