انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

سخنگوی صنعت برق گفت: اقدام های وزارت نیرو با توجه به وجود ناترازی های قبلی سبب شد هفت‌هزار و ۷۹۶ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود که شامل احداث نیروگاه‌های جدید و ارتقای توان نیروگاه‌های موجود است.
سرانجام در عمر دو ساله دولت سیزدهم قفل توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی باز شد و قرار است تولید گاز از آخرین فاز میدان مشترک پارس جنوبی هم با حضور رئیس جمهور آغاز شود.
از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون؛

بندرعباس پیش رو در تامین و تولید برق

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: تولید بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات‌ ساعت انرژی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از سوی این نیروگاه محقق شده است که نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری ایفا کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت با تشریح برنامه توسعه میادین مشترک گفت: تا پایان شهریور ماه، تولید نفت ایران از 3.4 میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت و صادرات نفت و میعانات گازی ایران نسبت به ابتدای دولت سیزدهم بیش از 2 برابر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در دو سال اخیر موفقیت‌های خیره‌کننده‌ای به دست آورده که به صفر رسیدن میعانات گازی ذخیره‌شده روی آب یکی از این موفقیت‌هاست.
سخنگوی صنعت آب گفت: با توجه به اینکه یکی از محورهای مهم در دستور کار وزارت نیرو در دو سال اخیر، بحث حکمرانی مطلوب آب بوده که پیگیری‌های ویژه‌ای در این حوزه انجام شده است.
اگر می‌خواهید به عنوان یک فرد دانش‌جو وارد حرفه برق صنعتی شوید، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که رشته برق صنعتی چه شغل‌هایی دارد؟ یا این که بازار کار آن در آینده به چه صورت است؟
مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر ۱۰۰ میلیون دلار صادرات ایران به کشور مالزی است که خوشبختانه حجم تجارت با این کشور در سال‌های گذشته هم از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
کمپین اطلاع‌رسانی “برای آینده اقدام می‌کنیم” از سری برنامه های اطلاع‌رسانی جمعی رویداد ملی سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار (سمت) می‌باشد، که با هدف ترویج فعالیت های دوست دار سلامت و محیط زیست سازمانهای حاضر در رویداد اجرا گردیده است. در این مطلب اقدامات شرکت پتروشیمی لردگان قابل مشاهده خواهد بود.
لامپ ال ای دی از انواع پرفروش لامپ ها می باشد که مصرف انرژی بسیلر کمی دارد و بیشتر در مناطق مسکونی، تجاری و اداری استفاده می شود. در طول زمان منجر به صرفه جویی در هزینه می شود و دوستدار محیط زیست است.