انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: طرح آزمایشی تخصیص سهمیه سوخت با کارت بانکی و براساس کد ملی، حداکثر تا پایان تیر آغاز می‌شود تا کارت‌های سوخت فعلی حذف شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که امسال خاموشی در تهران اتفاق نیافتد اما قبوض میلیونی در انتظار مشترکان پر مصرف برقی است.
قیمت نفت در مبادلات امروز بازارهای جهانی یک دلار و 61 سنت افزایش یافت و هر اونس 75.51 دلار فروخته شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران، گفت: ۲۳ دستگاه اجرایی و بانک از مشترکان اداری شرکت توزیع نیروی برق مازندران به دلیل رعایت نکردن مصوبه هیات دولت، اخطار قطع برق دریافت کرده‌اند که در صورت تداوم این وضعیت، اشتراک برق این مشترکان قطع خواهد شد.
در حالیکه روزنامه کیهان در هفته های گذشته میزان صادرات نفت ایران را تا 2 میلیون بشکه در روز افزایش داده بود از این رقم 600 هزار بشکه کم کرد!
مدیر هوشمند سامانه سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: حذف کارت سوخت جایگاهداران بر اساس میزان فروش است به طوری که جایگاه‌های سوختی که عرضه کمتری دارند به آنها یک کارت تعلق می‌گیرد.
سخنگوی صنعت برق گفت: برق بانک‌های ملی ایران و تجارت به دلیل نادیده گرفتن تذکرات و هشدارهای شرکت توزیع نیروی برق تاکنون دو بار قطع شده است.
مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: متقاضیان درخواست کارت هوشمند سوخت برای پیگیری از آخرین وضعیت کارت سوخت خودرو خود به درگاه post.ir مراجعه و یا با سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.
طی سال های گذشته درباره اتصال کارت های سوخت به کارت بانکی صحبت اما به دلایل مختلفی اجرایی نشد اما در تازه ترین اظهارات یک مقام مسئول مشخص شده که این موضوع در حال اجرای فرآیند آزمایشی است تا بتوان از کارت بانکی هم به جای کارت سوخت استفاده کرد.
اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، قیمت نفت تمامی کشورهای عضو اوپک در ماه می کاهش یافته و متوسط قیمت نفت ایران با کاهش 8 دلار و 11 سنتی به 76.47دلار در هر بشکه رسیده است.
آقای روحانی که در چالش بیست ساله هسته‌ای جزء نفر اول و یا دوم گفت‌وگوها بوده و نیز آقای ظریف باید در صف اول درک این حقیقت تاریخی باشند. نه اینکه با وارونه گویی و تحریف تاریخ و نادیده گرفتن حافظه تاریخی ملت،‌ بدعهدی و فریب دشمن را پنهان کنند و به مردم آدرس غلط بدهند.
ماجرای گاز ترکمنستان که به قطع گاز مناطق شمالی کشور در فصل سرما انجامید،‌ فقط یکی از موارد پرونده قطور بیژن زنگنه است و وی در ۸ سال تصدی وزارت نفت در دولت روحانی، اقدامات حاشیه‌ساز و خسارت‌بار فراوانی انجام داد.
وزیر نیرو گفت: پیش‌بینی شده است که در ساعات اوج مصرف ۱۰۰۰ مگاوات در بخش اداری صرفه‌جویی صورت گیرد؛ در این باره اقدام اول مربوط به تغییر ساعت کار ادارت از ساعت ۶ تا ۱۳ می‌شد که به خوبی اجرایی شد
حدود یک‌دهه طرح توقف تولید لامپ‌های رشته‌ای در کشور مطرح است، اما همچنان تولید این لامپ‌های کم‌بازده انجام می‌شود؛ طبق طرح جدید وزارت نیرو و سازمان ملی استاندارد، قرار است شاهد توقف تولید لامپ‌های رشته‌ای کم‌بازده باشیم.