انرژی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس نفت و انرژی و نیرو را در سرویس انرژی پرسون بخوانید.

نگاهی به انتقال آب خوزستان؛

کلاهتان را بالاتر بگذارید

مسئله انتقال آب از خوزستان و چهارمحال و بختیاری به استانهای مرکزی ایران چیز تازه ای نیست و تقریبا طی دهه ی اخیر جزو پُرمناقشه ترین موارد زیستی و سیاسی کشور بوده است. 

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: فردا پنجشنبه بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه شیرین‌سازی آب دریا در کشور از خلیج فارس و انتقال به استان‌های کرمان و یزد با دستور رییس‌جمهوری آغاز خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در روند اصلاح ساختار بودجه نیاز به یک تبصره ۱۴ دیگری برای درج منابع حاصل از تهاتر نفت خام با میعانات و سوخت پالایشگاه‌ها وجود دارد تا در این مورد شفاف‌سازی شود.
مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت برق حرارتی خبر داد؛

توافق تازه ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه

مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به توافق این شرکت با پیمانکار جدید روسی برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان، گفت: عملیات اجرایی این پروژه به زودی با استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه آغاز خواهد شد.
با تشدید شیوع ویروس کرونا در اروپا و آمریکا، قیمت نفت دو دلار و ۱۸ سنت معادل ۵.۵ درصد کاهش یافت و به ۳۷ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه بسته شد.
شهر رییس جمهور پرور؛ همچنان سوگلی دولت و کابینه

غرق اجباری سه روستا به بهانه حیات همسایه!

در حالی که اخبار مربوط به انتقال آب دریای خزر به شهر رییس جمهورپرور سمنان از دوسال گذشته سر زبان ها بود که حالا منابع محلی مازندران خبر از غرق اجباری سه روستا به بهانه حیات این استان می دهند.
واکنش زنگنه به تحریم‌های جدید آمریکا

جنگ روانی ترامپ با تحریم کهنه سرباز صنعت نفت ایران

تحریم بیژن زنگنه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اذعان دولت این کشور بر اینکه گزینه چندان دیگری برای اعمال تحریم جدید علیه ایران ندارد، ‌ بیش از آنکه تحریم عملی به شمار آید شبیه جنگ روانی است که ترامپ از ترس شکست به راه انداخته است.

بانک جهانی اعلام کرد قیمت نفت بیش از همه چیز از بحران کرونا ضربه خورده است. این بانک قیمت نفت در سال آینده میلادی را به طور متوسط 44 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛

تهرانی ها منتظر تخفیف صد درصدی باشند!

از ابتدای آبان ماه طرح برق امید اجرایی خواهد شد که بر اساس آن مشترکان برق پایتخت که الگوی مصرف برق را رعایت کنند، علاوه بر تخفیف در بهای برق مصرفی، در صورت کاهش مصرف به رقمی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه‌های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور و کمتر از ۸۰ کیلووات ساعت در سایر ایام سال، از تخفیف صد درصدی در قبض برق خود بهره مند خواهند شد.

با نزدیک شدن به زمان واریز سهمیه بنزین در آبان ماه، شایعاتی مبنی بر کاهش ذخیره بنزین در کارت‌های سوخت در شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد، موضوعی که البته از سوی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تکذیب می‌شود.


اگرمشترکان پرمصرف برق با شروع اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ همچنان پرمصرف باقی بمانند، علاوه بر افزایش ۱۶ درصدی تعرفه برق پرمصرف‌ها در سال آینده، مشمول افزایش ۱۰ درصدی تعرفه برق مازاد بر آن هم خواهند شد.