مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد از فروش ویلاهای منتسب به نهاد ریاست جمهوری برای تامین هزینه پل خلیج‌فارس و سایر زیرساخت‌های جزیره قشم خبر داد.
مسافران خودروهای کاروانی در همایش کشوری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در کیش، سفر اقتصادی و سبک زندگی ارزان و بانشاط را بزرگ‌ترین هدف خود عنوان کردند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، عنوان کرد: بر اساس سیره سردار سلیمانی جامعه‌ای صالح می‌شود که حاکمان صالح داشته باشد و برای اصلاح نیازمند بازنگری در خود هستیم. همچنین، ما مدیران برخی مواقع و با بررسی عملکرد خود متوجه می‌شویم که با راه حاج قاسم فاصله زیادی داریم.
​مدیرکل و مدیر منطقه ویژه اقتصادی آستارا با اشاره به رشد 324 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری بندر آستارا در 9 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: میزان ورودی کشتی به این بندر نیز با 111 فروند کشتی 14 درصد رشد داشت.
مدیر برنامه ریزی و بودجه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از پایان فرآیند بررسی بودجه 1401 سازمان‌های مناطق آزاد و اصلاحیه 1400 خبر داد.
رئیس سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه طرح جدید یارانه بنزین ابتدا در کیش آغاز و در ادامه در قشم در یک دوره یک ماهه اجرایی خواهد شد گفت که بعد از ارزیابی و انجام بررسی‌ها در کل کشور اجرایی می‌شود و سهمیه ۱۵ لیتری واریزی هم امکان استفاده دارد و هم قابلیت فروش به نرخ آزاد.
آیین اختتامیه دومین جایزه ادبی کیش با عنوان داستان کوتاه جنوب، با اعلام نفرات اول تا سوم در دو بخش ملی، منطقه‌ای و تجلیل از آنها به کار خود پایان داد.
علی محمد لطیفی معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه محسن زینلی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان و به همراه جمعی از نیروهای حوزه پدافند غیرعامل حراست سازمان منطقه آزاد قشم از بخش‌های مختلف این شهر بازدید کردند.
ورود به تالاب بین‌المللی شیدوَر در کنار جزیره مارو (شیدور) برای همه گردشگران ممنوع شد. تبلیغ غیراصولی جزیره شیدور با عنوان «مالدیو ایران» حیات این پناهگاه حیات وحش را به خطر انداخته است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: بزودی شاهد کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خواهیم بود.