مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

رئیس‌جمهور باانتقاد از اینکه برخی از مناطق آزاد از تولید فاصله گرفته و مرکز واردات شدند و صادرات کشور را تهدید می‌کنند، گفت: باید مراقبت کنیم مناطق آزاد به مرکز واردات بی‌رویه کالا تبدیل نشود.
مدیر عامل منطقه آزاد کیش اعلام کرد: خرید کالای خارجی ممنوع است، مگر در شرایط نیاز مُبرم به کالای غیرایرانی با صدور مجوز انجام گیرد.
رویداد لجستیکی چابهار در قالب یک گردهمایی تخصصی و نمایشگاه حضوری و مجازی با مشارکت متعاملین زنجیره‌های تامین اعم از دولتی و خصوصی، در تاریخ ۲۹ و ۳۰ ام دی و اول بهمن ماه سال جاری در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود.
سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد کیش تقویت روحیه جهادی با هدف به اتمام رساندن طرح پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش را به عنوان برنامه های نخست سازمان معرفی کرد.
در بازدید سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش:

مشکلات شهرک مسکونی سحر بررسی شد

محمدرضا لواسانی در بازدیدی سرزده از شهرک مسکونی سحر، تسریع در رفع مشکلات و نیازهای ساکنان را در دستور کار قرار داد.
از آنجا که مناطق آزاد، ظرفیت ملی به شمار می‌روند و تولید یکی از مهمترین دلایل ایجاد مناطق آزاد کشور با نگاه صادراتی بوده، این مهم در منطقه آزاد کیش با ثبت حجم ۵ برابری تولید در برابر واردات کالا محقق شده است.
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه این شورا در خصوص موافقت با احداث شهر جدید استان هرمزگان را به استاندار ابلاغ کرد.

منطقه آزاد اروند طی دوسال گذشته و خصوصا شش ماه اخیر تلاطم هایی را از سر گذرانده که اگر بعد از خروج از آنها تغییری در پیشرفتش حاصل و مشاهده نشود‌، دیگر زیاد نمی‌توان روی بهبود اوضاعش در آینده‌ای دیگر حساب خاصی باز کرد. منطقه‌ای به شدت استراتژیک و مهم که هم می‌تواند بحران ساز باشد و هم بحران زُدا.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با حضور در غرفه بانک رفاه کارگران در نخستین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر، از خدمات و حمایت‌های این بانک از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور قدردانی کرد.
در دیدار رئیس هیئت‌مدیره جامعه بازاریان کیش با معاون بین‌الملل بانک دی مطرح شد:

ابراز رضایت بازاریان کیش از خدمات بانک دی

رئیس و اعضای هیئت‌ مدیره جامعه بازاریان کیش با معاون بین‌الملل بانک دی دیدار و بر لزوم همکاری متقابل در پروژه‌های بزرگ بخش خصوصی این جزیره تأکید کردند.
استاندار خوزستان گفت: منطقه آزاد می‌تواند ظرفیت قابل توجهی در اقتصاد استان داشته و پشتوانه کل اقتصاد استان باشد و فراتر از آن تاثیر کشوری از نظر توسعه سرمایه گذاری و رونق تجاری دارد.
براساس حکمی از سوی رئیس‌جمهور، سعید محمد به‌ عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.