مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها مطرح کرد؛

شوراها تسهیل‌کننده مسیر توسعه و پیشرفت جزیره قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امیدواریم با همراهی تمامی شوراهای روستاها و شهرهای جزیره قشم، مسیر پیشرفت و توسعه در این منطقه تسهیل و هموار شود.

در دیدار فرهادی با قائم مقام مجموعه خودروسازی سایپا توافق شد:

تبدیل منطقه آزاد انزلی به مرکز واردات مواد اولیه و صادرات محصولات خودرویی به اوراسیا

در راستای گسترش و تعمیق روابط این سازمان با مجموعه های بزرگ تولیدی ـ صنعتی کشور جهت تسهیل و کاهش هزینه های مترتب بر واردات مواد اولیه خطوط تولید و بهره برداری حداکثری از فرصت صادرات از طریق نخسین منطقه آزاد شمال کشور به بازارهای اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر؛ عیسی فرهادی، مدیرعامل بهمراه عضو هیأت مدیره و معاونین سازمان منطقه آزاد انزلی با مهدی داداشی زین الدین قائم مقام مجموعه خودروسازی سایپا، و معاونین آن مجموعه تولیدی در دفتر مرکزی سایپا، به بحث و تبادل نظر پرداخت.

با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛

دو انتصاب در منطقه آزاد قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در احکامی جداگانه سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را معرفی کرد.

در نشست سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت جهادی کشور که در معاونت اقتصادی سرمایه گذاری سازمان برگزار شد؛ طرفین بر تقویت و توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه جذب سرمایه گذاری تاکید کردند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس با بیان اینکه آماده پذیرش سرمایه‌گذاران ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» هستیم، گفت: این آمادگی وجود دارد که برای پیشبرد سریع کارها در آینده نزدیک با مدیران این شرکت‌ها با ویدئوکنفرانس ارتباط برقرار و شرایط تاسیس شرکت را در آستراخان برای آن‌ها تشریح کنند.

با استقبال گسترده کیشوندان و گردشگران از برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و عرضه محصولات بهترین کافه ها و برندهای نوشیدنی در جشنواره نوشیدنی ها، بستنی و شیرینی در کیش این رویداد تا روز جمعه هشتم اردیبهشت تمدید شد.

اگر چه جزیره قشم سایت‌های گردشگری متعددی دارد، اما بسیاری از تفریحات جانبی این جزیره آبی در چند سال اخیر به دلیل کرونا و کم شدن مسافران تعطیل شده اند.

در تفاهم‌نامه ارتقاء امنیت ترافیکی محورهای منطقه آزاد ماکو مطرح شد؛

استقرار شعبه سیار صدور و خسارت بیمه حافظ در پلیس راه ماکو

بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان شرکت بیمه حافظ و پلیس راه منطقه آزاد ماکو و پرداخت خسارت خوردوهای زیان دیده با حضور کارشناسان پرداخت در محل پلیس راه تسریع خواهد شد.
کشتی بزرگ تفریحی – مسافرتی کارینا به منظور بهبود توان ناوگان گردشگری توسط شرکت پیشگامان عروس دریای کیش در محل بندرگاه جزیره رونمایی و افتتاح می شود.
برای راه اندازی بانک و بیمه آفشور در مناطق آزاد؛

قول وزیر اقتصاد به سعید محمد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و مشکلاتی که برای اجرای قوانین وجود دارد، روند خوبی برای تاسیس بانک و بیمه آفشور طی شده است.
امروز بازار شرق آسیا با جمعیت دو میلیون نفر، بازار ۸۰۰ میلیون نفری در آسیای میانه، قفقاز، شرق اروپا و بازار جنوب آفریقا، از برجسته‌ترین فرصت‌های اقتصادی هستند که سواحل مکران با آن روبروست و چابهار به‌عنوان اصلی‌ترین کانون فعالیت‌های تجاری در این منطقه است که می‌تواند انتخابی طلایی برای ترانزیت، ترانشیب، صادرات و واردات کالا باشد و معادلات منطقه‌ای و حتی بین‌المللی را به نفع ایران تغییر دهد.
بندر چابهار با موقعیت خاص استراتژیک و ژئواکونومیک در مسیر کریدور شمال به جنوب، زمینه‌ای برای شکوفایی اقتصادی شرق ایران و شاهراه طلایی توسعه اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود.