مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۱۳ پروژه عمرانی با هزینه کرد ۳۷۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون اجرا شده است.


مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی سامانه صدور مجوز کسب و کار حوزه های شیلات و کشاورزی مناطق آزاد برای نخستین بار در قشم خبر داد.
نماینده چابهار گفت: با این شرایط اگر مناطق آزاد نباشند، محسنات آن بیشتر از معایبش خواهد بود، از این جهت که دوگانگی‌ها رفع خواهد شد و همه یک دست خواهند شد لذا پیشنهاد بنده این است که مناطق آزاد انشاالله در کشور ما تعطیل شوند.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امکان برقراری خط پروازی مستقیم از استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به جزیره قشم با هدف تبادل گردشگر مورد تاکید قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مردم واقعا در عذاب هستند. منزلی که من در یکی از روستاهای قشم ساکن هستم 60 روز یکبار آب لوله کشی‌اش وصل می‌شود. در وضعیت فوق تنشی هستیم. خیلی بدتر از سیستان که سروصدا کردند و خیلی بدتر از خوزستان که احشامشان آب نداشتند.
برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی به دنبال ایجاد مناطق آزاد جدید هستند که فارغ از عملکرد ضعیف این مناطق، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بارها نسبت به ضرورت اصلاح قانون مناطق آزاد و عدم تشکیل مناطق آزاد جدید تأکید کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طرح مرجان که برنامه‌ای جامع برای توسعه مشارکت‌های بخش خصوصی و دولتی در مسیر توسعه پایدار جزایر کیش و هندورابی است، تدوین شد.
فیلم های 60 ثانیه ای «عطش» و «قرمز کوچک، آبی بزرگ» به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر بشارتی هنرمند قشمی، در ادامه موفقیت های بین المللی خود، منتخب رسمی فستیوال بین الملی فیلم های 60 ثانیه ای پاکستان شدند.