دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد:

مبتکر الگوهای فعالیت مناطق آزاد هستیم/دولت سیزدهم از ظرفیت همسایگان در تجارت بهره برد

عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: جهان به سمت مناطق آزاد مشترک حرکت کرده و ایران مبتکر این موضوع است.
تصویر مبتکر الگوهای فعالیت مناطق آزاد هستیم/دولت سیزدهم از ظرفیت همسایگان در تجارت بهره برد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الله عبدالملکی، مشاور رئیس جمهور افزود: ایجاد مناطق آزاد مشترک در راستای دیپلماسی اقتصادی و توسعه روابط بین‌الملل پیگیری شد.

وی افزود: تاکنون چند تفاهم‌نامه و قرارداد با چند کشور که شامل ترکیه، پاکستان، روسیه، سوریه و عراق است، منعقد کردیم. ایران در این زمینه جزو کشورهای پیشرو است و رئیس جمهور شهید در این زمینه حمایت زیادی کرد.

عبدالملکی اضافه کرد: اکنون هر منطقه آزاد را مسئول پیگیری این موضوع انجام داده‌ایم. به عنوان مثال منطقه آزاد انزلی برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با روسیه، منطقه آزاد ارس برای ارتباط با سوریه و منطقه آزاد اروند برای ارتباط با کشور عراق مسئول شده‌اند.

به گفته وی، این اتفاق مزیت تولیدی و صادراتی ایران را در منطقه افزایش خواهد داد و تجارت با همسایگان را نیز تسهیل می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران تاکید کرد: اقتصاد ایران در طول سه سال گذشته توانست در مسیر خنثی سازی تحریم‌ها حرکت کند و تجارت با همسایگان در اولویت قرار گرفت. از این رو ایران نیز باید از ظرفیت همسایگان نیز بهره می‌برد و همین تصمیم باعث شد تا پیشنهاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه از سوی ایران مطرح شود و تاکنون نیز به نتایج مطلوبی نیز رسیده‌ایم.

منبع: بازار

693232