مناطق آزاد

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به مناطق ازاد و تجاری ایران را در سایت پرسون بخوانید.

حسین مصطفی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان بهمراه محمد پورخوش سعادت فرماندار انزلی در جریان دیدار با علی اوسط اکبری مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، در خصوص سازوکار فعال سازی مجدد طرح های سالم سازی دریا در محدوده منطقه آزاد انزلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
همزمان با هفته محیط زیست مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد انزلی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی، مدیریت امور شهری و روستایی، دهیاری و سازمان مردم نهاد بانوان امدادگر گیلان و جوامع محلی ساحل و پارک جنگلی روستای طالب آباد را پاکسازی نمودند.
با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، «مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران» معرفی شد.
وزیر صمت با اشاره به نزدیکی‌های ایران و اندونزی گفت: امیدواریم بتوانیم روابط اقتصادی دو کشور را همپای روابط فرهنگی و سیاسی، تعمیق بخشیم.
منطقه آزاد مهران یکی از ۷ منطقه آزاد جدیدی است که ابتدای امسال توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ و دولت موظف به راه‌اندازی آن شد.
به بهانه برگزاری جام جهانی و میزبانی احتمالی تماشاگران شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی از رئیس‌جمهوری خواسته‌ اند تا مجوز واردات ۲۰۰۰ دستگاه خودرو به کیش و قشم را صادر کند.
مشاور رییس جمهوری گفت: دو فروند کروز برای جابجایی مسافران بین کیش و قطر فراهم شده است که در بازه زمانی جام جهانی ٣ فروند دیگر هم تامین خواهد شد و پیش از برقراری جام جهانی خط کشتیرانی مسافری کیش-قطر راه اندازی می‌شود.
رایزن سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به همراه دبیر دوم و سوم سفارت این کشور با علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کرده و در خصوص سازوکارهای توسعه و تسهیل همکاری های دو کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
طی حکمی از سوی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی، «افشار فتح الهی» به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید مجدد از زمین‌های هاردکورت‌ تنیس، ساختمان جدید دادگستری و تصفیه‌خانه مرکزی کیش، از پیشرفت این پروژه‌ها اعلام رضایت کرد و گفت: ثابت شد که عدم وجود امکانات کافی نمی‌تواند مانع پیش‌روی شود.
با هدف فراهم شدن ثبت شعب شرکت ها در مناطق آزاد در جهت بهبود کسب و کار فعالین اقتصادی، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضاء شد.
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حذف بند (ش) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه در خصوص دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد موافقت کردند.