رهبری

مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سرویس رهبری پرسون دنبال کنید.

رهبر معظم انقلاب در بیانات صبح امروز خود آمریکا را شریک جرم رژیم صهیونیستی در جنایاتش علیه مردم مظلوم فلسطین دانستند و تاکید کردند: دست آمریکایی‌ها تا مرفق به خون کودکان، زنان و دیگر شهیدان غزه آلوده است و درواقع آمریکایی‌ها در حال مدیریت این جنایات هستند. بیانات ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور فرمودند: جنایت رژیم صهیونیستی ادامه پیدا کند کسی نمی‌‎تواند جلوی مسلمانان را بگیرد؛ دولت غاصب صهیونیستی باید محاکمه شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی، با قدردانی از مجاهدت‌های وی و خانواده‌اش، قدرت روز افزون اسلام در جهان به‌رغم توطئه‌های گسترده را نتیجه مجاهدت‌ها دانستند.
آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله ناصری، ایشان را صاحب نَفَسِ گرم، اخلاص و روح متصل به الطاف الهی دانستند و اظهار امیدواری کردند امثال آن مرحوم تربیت و زمینه رشد آن‌ها فراهم شود و در نهایت مفیدِ برای مردم قرار گیرند.
رهبر انقلاب اسلامی تعمق همه سران و شخصیت‌های جهان اسلام بر روی مسئله حیاتی اتحاد را ضروری خواندند و در خصوص مسئله دیگر منطقه یعنی جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی، گفتند: امروز این رژیم نه فقط از جمهوری اسلامی ایران بلکه از همه کشورهای اطراف خود همچون مصر و سوریه و عراق نیز لبریز از کینه و غیظ است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا و ایثارگران تاکید کردند که باید پیام شهیدان را بدرستی بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت بهره گیریم.

احمد خاتمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه مرتبط به وظیفه خبرگان است، سیاست‌های کلی است و خود مقام معظم رهبری هم در این باره مثال زده‌اند. مثلا فرض کنید که مقام معظم رهبری، به اصل ۴۴ قانون اساسی که اصل خصوصی‌سازی است، عنایت داشته‌اند اما ارزیابی میزان کارایی یا مثبت‌بودن این اصل، با مجلس خبرگان رهبری است اما ارزیابی ریز، کار نهادهای قانونی مربوطه است. بنابراین نظارت خبرگان، از نوع نظارت کلان است نه نظارت ریز. نظارت ریز به عهده قوانینی است که در موارد مختلف، وضع شده است. کمیسیون تحقیق هم به نظارت کلان ورود کرده است. در مقابله با فتنه سال ۸۸ مدیریت مقام معظم رهبری، کاملا حکیمانه‌ بود. مقابله ایشان با اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ نیز حکیمانه بود چراکه دشمن را ناکام گذاشتند.
رئیس هیأت عالی نظارت بر حُسن اجرای سیاست‌های کلی با بیان اینکه آیین‌نامه جدید هیأت عالی نظارت به تأیید رهبری رسیده است، گفت: تعداد اعضا از ۱۵ نفر به ۲۴ نفر افزایش یافته است و رؤسای قوای سه‌گانه نیز به هیأت عالی نظارت پیوسته‌اند.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهم از تاریخ انقلاب است، گفتند: ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم.
هشدار جدی مشاور رهبر انقلاب به کشور های منطقه:

ایران در مورد تمامیت ارضی خود کوتاه نخواهد آمد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران در مورد استقلال و تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف ندارد و کشورهای منطقه باید هوشیار باشند در دام نقشه‌های تنش زا، توطئه های شوم دشمنان نیفتند.
منظور از این «‌گروه دیگر‌» که هنوز به اعراب نپیوسته‌اند چه کسانی هستند؟ رسول خدا‌(ص) دست بر‌شانه سلمان فارسی نهاد و فرمود «‌منظور خدا، این مرد و قوم اوست‌» و سپس افزود «‌سوگند به آن که جانم در اختیار اوست، اگر ایمان و دانش به ستارة ثریا بسته باشد، گروهی از مردان فارس، آن را به چنگ می‌آورند». و... همه شواهد حکایت از آن دارند که امروز همان روزهاست که رسول خدا‌(ص) پیش‌بینی کرده بود. چند سالی است که حضرت آقا از وقوع رخدادی با عنوان «‌پیچ تاریخ‌» خبر می‌دهند که تحولی بنیادین را در پی دارد. ایشان، همین دو روز قبل هم در دیدار مردم شریف استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از تحول مورد ‌اشاره یاد کرده و اسناد و شواهد غیر قابل انکاری را که حاکی از وقوع آن است، برشمردند.
در مستند زندگی حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح شد:

روایت سه زن داشتن قرائتی و واکنش همسرش

همسر قرائتی می گئوید در تاکسی به قرائتی فحش می‌دادند و می‌گفتند ۳ زن دارد و در پاسداران خانه دارد