رهبری

مهم‌ترین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سرویس رهبری پرسون دنبال کنید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:

بازجوی ساواک دوست دوران کودکی‌ام بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که از ابتدای شروع نهضت انقلاب اسلامی ایران در دوران طاغوت، در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضوری پررنگ داشته‌اند، انبوهی از خاطرات مستقیم از رویدادهای این دوره‌ی تاریخی را ثبت کرده‌اند و در بازه‌های زمانی مختلف و فرصت‌های مقتضی بازگو کرده‌اند.
در ماجرای ورود امام خمینی به ایران، مرحوم آیت الله سید عبدالحسین طیب از علمای بزرگ اصفهان و صاحب تفسیر گرانقدر «اطیب البیان» خاطره ای را برایم نقل کردند که به لحاظ اهمیت و ضبط و ثبت این خاطره در سفری مجدد به اصفهان محضر این عالم بزرگوار مشرف شدم و بیان خاطره را با صدای ایشان ضبط کردم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح امروز در مرقد بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله علیه حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و به این رژیم کمک نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: متاسفانه عده ای از روی غفلت و برخی از معاندین در فضای مجازی اقدام به هتک حرمت شهیدان و به ویژه حاج قاسم سلیمانی عزیز نموده اند که باید این افراد مورد تعقیب قرار گیرند و برخورد جدی و قاطع در این زمینه صورت گیرد.
رهبر معظم انقلاب در پیامی در واکنش به حادثه تروریستی کرمان:

ملت ایران عزادار شد /بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان در پیامی فرمودند: جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند.
روزنامه جوان نوشت: با سخنان رهبری آیا می‌توان گفت مسیر وزیر شدن زنان دیگر هموار شده است و در دولت‌های آینده، زنان با کمترین چالش مربوط به جنسیت خود می‌توانند بر مسند وزارت قرار بگیرند؟