گالری عکس

دومین مرحله طرح ظفر در سال ۱۴۰۰ با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس و سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار گردید.

گفتنی است در این مرحله از طرح ۲ تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف شد.

گزارش از ساراپیرانه
بدرقه پیکر 2 تن از خبرنگاران جان باخته در حادثه واژگونی اتوبوس با آمبولانس جمعیت هلال احمر به فرودگاه ارومیه جهت عزیمت به تهران
با حضور استاندار آذربایجان غربی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و مدیرعامل و مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و مسئولین استانی.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در معیت معاونین انتظامی، نوفرستی دادستان شهرری، صادقی بخشدار قلعه نو و قشقایی رئیس شورای اسلامی قلعه نو از ساختمان فرماندهی انتظامی شهرستان ری بازدید کردند.

گفتنی است تکمیل و افتتاح این ساختمان به زودی انجام می پذیرد.

گزارش از ساراپیرانه
نخستین نشست خبری سیدابراهیم رئیسی در قامت رئیس‌جمهور منتخب، بعدازظهر دوشنبه (۳۱ خرداد) با حضور ۳۸۰ نماینده از رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد. رئیسی در انتخابات ۲۸ خرداد امسال با حدود ۱۸ میلیون رأی به عنوان رئیس دولت سیزدهم انتخاب شد.
مجموعه بازار قزوین با معماری جالب و قدیمی، مجموعه ای است بی نظیر از معماری ایرانی در بین بازارهای سنتی ایران که از مهم ترین دیدنی های شهر قزوین به حساب می آید.
هر تکه از این بازار چشم را خیره می کند. بازاری که شاهد گویای تاریخ شهر قزوین و توسعه و پیشرفت معماری ایرانی در گذر زمان است.
سابقه این بازار به یک هزار سال می رسد و با گذشت زمان این بازار تا دوره صفوی رشد می کند و در این دوره با انتخاب قزوین به عنوان پایتخت ایران، ارزش فوق العاده ای به آن داده می شود. این بازار تا دوره صفوی رشد می کند.
سپس با احداث طرح های قابل توجهی در دوره قاجار مانند سرای سعدالسلطنه در هم جواری بازار به علت قرار گرفتن شهر قزوین در محور ارتباطی پایتخت به غرب و شمال ایران، ارزش فوق العاده ای به آن داده می شود. اما مجموعه بازار کنونی به دوره صفویه نسبت داده می شود و قسمت اعظم بناهای کنونی آن در دوران قاجار ساخته شده است. مهم ترین فضاهای بازار قزوین عبارت اند از: مسجدالنبی(مسجد شاه)، سرای سعد السلطنه، سرای وزیر، سرای حاج رضا، سرای رضوی (سرای شاه)، تیمچه های روباز و سرپوشیده از جمله درویش مهدی، حاج محمد تقی و راسته قیصریه . به همت شهرداری و میراث فرهنگی وگردشگری شهر قزوین بازسازی و نورپردازی هایی در این مجموعه انجام شده است که به زیبایی این بازار افزوده و باعث جذب بیشتر گردشگر شده است.
نویسنده متن : محمد نادری
سطح استرول های خوب به نام فیتواسترول در انگورهای رسیده بسیار کمتر از انگور نارس یا غوره است. فیتواسترول برای مبارزه با تومورهای سرطانی مفید هستند زیرا فیتواسترول ها خواص ضد تومور دارند.
مهدیه کرمانی-محمدحسن ظریف منش

انتخابات ۱۴۰۰ شمارش آرا


از بامداد روز ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۰ شمارش آرای انتخابات بلافاصله بعد از اتمام رای گیری آغاز شد. نتیجه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بلافاصله پس از پایان رای گیری به مرور اعلام شد. فرآیند شمارش آرا در هر صندوق جهت اطمینان از صحت آمار چندین بار تکرار شده و مورد تایید ناظران قرار میگیرند.
منیژه فرهانپور

انتخابات پرشور ۱۴۰۰

الوندنشینان از دقایق و ساعات نخستین در شعب اخذ رای حضوری پر شور یافتند.
عزیز بابانژاد

آبشار وارک لرستان

آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان قرار دارد و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است. مسیر این آبشار از فاصله دوازده کیلومتر مانده به آبشار نوژیان از طرف خرم‌آباد از مسیر آبشار نوژیان جدا می‌شود.سرچشمه آبشار یک صخره سنگی است و پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو می‌ریزد و آبشار دوم را به وجود می‌آورد.آبشار وارک از جاذبه های زیبای گردشگری لرستان است.
مهرگرد روستایی در شمال سمیرم با ۳۰۰ خانوار و حدود ۱۰۵۰ نفر جمعیت است که از نظر صنایع دستی در رشته نساجی سنتی و بافته‌های داری در سطح ملی، شناخته شده است. بافته‌های داری، بافته‌هایی هستند که از دار‌های عمودی یا افقی برای تولیداتی از جمله قالی، گبه، گلیم، زیلو، ورنی و شیرکی استفاده می‌شود و رنگ نخ‌های آن طبیعی و طرح‌های آن‌ها برگرفته از طبیعت و فرهنگ منطقه است. در این روستا ۲۰۰ بافنده در ۶۰ کارگاه در حال بافت هستند. با توجه به ظرفیت‌های دیگر این روستا از جمله طبیعت بکر و قرار داشتن در مسیر ییلاق و قشلاق ایل قشقایی، زمینه‌های مساعدی برای توسعه گردشگری و صنایع دستی این خطه وجود دارد. پنج اثراز هنرمندان روستای مهرگرد به ثبت ملی رسیده که باعث شده این روستا به عنوان روستای ملی بافته‌های داری در کشور انتخاب شود.
فروغ طاهرخانی

جشنواره آدم برفی

جشنواره ساخت آدم برفی با هدف ترویج نشاط و شادی در ایستگاه هفت تله‌کابین توچال برگزار شد.
آیین افتتاح مجموعه تاریخی و گردشگری رازی با حضور دکتر حناچی شهردار تهران و اعضای شورای شهر در شهر ری، جنب برج طغرل برگزار شد.
طرح رعد و اقتدار پلیس های تخصصی پایتخت با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در مرکز فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار گردید.
گفتنی است ۸۲۷ نفر سارق، مجرم، خفت گیر دستگیر شدند.

ساراپیرانه
انتهای پیام/
آموزش دوره های مقدماتی امداد و کمکهای اولیه و تخصصی آوار با سرفصل های شکستگی، خونریزی ها، حمل ها، پناهگیری، آواربرداری و ... توسط مربیان حوزه آموزش به زلزله زدگان مناطق شورک و سنخواست صورت گرفت.

به مناسبت روز جهانی نجوم تصاویر زیبایی از آسمان شب و کهکشان راه شیری تقدیم نگاه علاقمندان به عکاسی شب و دنیای بی انتهای ستارگان می‌شود.
مردم مومن دارالعباده یزد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شهدای کودک افغانستان در حسینیه امیرچقماق تجمع کرده و با راه اندازی کاروان خودرویی وحشی گری های رژیم صهیونیستی و جنایت استکبار جهانی در افغانستان را محکوم کردند