گالری عکس

مراسم عزاداری عاشورای حسینی صبح امروز در سطح استان کردستان با حضور عاشقان و دلدادگان سیدالشهدا (ع) برگزار گردید.
شیوع و شدت کرونا دلتا سبب شد از روز دوشنبه کشور به مدت ۵ روز تعطیل اعلام شود و در این بین تردد و محدودیت ترافیکی نیز در محورهای منتهی به شمال کشور اعمال می‌شود. استقرار پلیس راهور در محور کندوان حد فاصل ولی آباد تا سیاه بیشه محسوس بوده و در استان البرز (پیچ سرهنگ) مالکان خودروهایی که به طرف شمال استان مازندران در حال حرکت بودند اعمال قانون(جریمه) می‌شدند. گرچه جاده کندوان هیچ بارترافیکی نداشت اما صاحبان خودروها هم در استان البرز و هم استان مازندران در جاده کندوان با جریمه ۱۰ میلیون ریالی مواجه می‌شدند و با اعمال قانون ورود به جاده شمال برای صاحبان خودروها به سهولت انجام می‌شود.
همایش شیرخوارگان حسینی امروز در مزار شهدای گمنام شهر سنندج و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی؛ نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد.
جوان نهاوندی سجادعباسی حسینی وار به میدان آمده و با برگزاری
نمایشگاه از بقیع تا کربلا در روستای کرک سفلی در شهرستان نهاوند هنر دست خود را به منصه ظهور گذاشته است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه:

نیروگاه‌ها هیچ کمبودی از نظر سوخت ندارند

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: قاچاق سوخت در مرزهای استان با راه‌اندازی دیپ‌های دیجیتالی به حداقل ممکن رسیده است.
ابوذر چراغی

تهران سیاه پوش شد

با طلیعه ماه محرم و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، همه ساله مردم تهران با برافراشتن پرچم عزای امام حسین (ع)، خانه ها، خیابان و محله‌های شهر تهران را سیاهپوش کرده و خود را برای برگزاری مراسم‌های عزاداری مهیا می‌کنند.
«آب بندان» رودبست از مکان‌های دیدنی و توریستی روستای رودبست بابلسر می‌باشد. این آب بندان در فصل بهار و تابستان محل رویش گل‌های وحشی نیلوفر آبی می‌شود و همچنین با ذخیره بارش‌های زمستانی آب مورد نیاز برای کشت برنج را نیز تامین می‌کند تا کشاورزان امرار معاش کنند.
گرمای آزاردهنده در گلستان سبب شده تا سفر به ییلاقات اوج بگیرد. ساکنین و گردشگران فراری از گرما به نواحی سردسیر پناه ببرند.

منطقه حفاظت شده جهان نما با آب و هوای مطبوع و خنک و جاذبه‌های فراوان همه ساله شاهد خیل گردشگرانی است که از نقاط مختلف در آن جا حضور می‌یابند. بومیان منطقه ماه‌های گرم سال را در جهان نما سپری کرده و در فصل سرد به پایین دست کوچ می‌کنند.این منطقه در ارتفاعی بین ۶۰۰ تا ۲۳۰۰ متری از سطح دریا و در جنوب شرقی شهرستان کردکوی استان گلستان واقع شده و حدود ۳۸ هزار هکتار مساحت دارد.
صبح امروز دومین مرحله از طرح رعد شهرستان ری با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت و سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در محل کلانتری کهریزک برگزار گردید.
از گذشته تا امروز، اصفهان به آب و نام زاینده رود، زنده بوده است. بستن آب این رودخانه چند سالی است اصفهان، پل‌های تاریخی و زندگی مردم اش را از شور و شوق انداخته است. باز شدن آب برای کشاورزان پایین دست زاینده رود، باعث جاری شدن آب در بخش رود شهر اصفهان و بازگشت شور و زندگی به این شهر شده است. این شور هرچند موقت است، اما مردم اصفهان این دم را غنیمت شمرده و در کنار زاینده رود اوقات می‌گذرانند.
سومین رژه فرهنگی «نوسال طبری» در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی استان گلستان برگزار شد. سال نو طبری یا نوسال طبری مبداء این گاه شماری بر اساس سال شماری و محاسبات قدیم از سال ۴۸۹ قبل از میلاد، و همزمان با شاهنشاهی قباد ساسانی است. در این سامانه گاه شماری سال ۳۶۵ روز است که از ۱۲ ماه سی روزه و پنج روز اندرگاه تشکیل شده است و برای ثابت نگه داشتن سال تبری هر چهار سال یک روز را به انتهای اندرگاه می‌افزایند که این کبیسه شیشک است. جشن‌ها و آیین‌های وابسته به گاه شماری طبری قدمتی کهن دارد، و آخرین بازمانده جشن‌های ایران باستان است که در هر منطقه طبرستان با آداب و روسم خاص آن منطقه اجرا می‌شود.
از سه روز گذشته میزان خروجی سد کرخه افزایش یافته که موجب ورود آب به مخازن ورودی تالاب هور العظیم گردید.
سید خلیل موسوی

مرگ هورالعظیم

کاهش بارندگی و در پی آن خشکسالی شرایط بسیار سختی را برای اهالی و ساکنین تالاب هورالعظیم به وجود آورده است.
مرگ گونه‌های آبزی، گیاهی و بومی منطقه و به جا ماندن بقایای آنها در رودخانه‌های خشک شده منتهی به هورالعظیم در جای جای این منطقه مشاهده می‌شود. نبود آب و ماهی نه تنها خطر جدی برای پرندگان و جانوران ایجاد می‌کند بلکه صیادان منطقه را بیکار و کشاورزان را نیز خانه‌نشین کرده است.
پانته آ نیکزاد چالش تری

برگ‌ریزان پاییزی در تابستان

گرمای طاقت‌فرسا، خزان زودرس درختان و ریزش برگ‌ها را به ارمغان آورده و شهروندان را بهت‌زده کرده است؛ خزان و رنگارنگی طبیعت در فصل پاییز اگرچه زیباست اما خش‌خش برگ‌ها در زیر قدم‌هایمان در تابستان شگفتی غم‌انگیزی است.
مراسم جشن عروسی دختران انقلاب عصر دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز حجاب و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) در میدان امام حسین (ع) برگزار شد. به همین مناسبت ۱۸ زوج جهادگر از ۱۵ سال تا ۳۰ سال مراسم ازدواجشان را به صورت نمادین جشن گرفتند. این زوج ها در قالب جهادگر، طلبه، خانواده های شهدا، ایثارگر و خادمان ایام کرونا و زلزله و سیل در بیمارستان ها و غسالخانه ها مشغول به فعالیت بودند.
دومین طرح ظفر پلیس مبارزه با موادمخدر ۱۴۰۰ با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت و سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشته شد‌.

گفتنی است در این مرحله از طرح ۲ تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف گردید.

گزارش از ساراپیرانه
زن‌ها کل می‌کشند و در صف مرتب می‌ایستند، رنگ‌های تند و زیبا در زیر نور آفتاب می‌درخشند، لباس‌ها بلند و پوشیده و خوش رنگ روستا را فرا می‌گیرند دستمال‌ها در حرکت مواج تکان می‌خورند. مراسم عروسی در قوم بختیاری جایگاه ویژه‌ای دارد.
دومین مرحله طرح ظفر در سال ۱۴۰۰ با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس و سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار گردید.

گفتنی است در این مرحله از طرح ۲ تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف شد.

گزارش از ساراپیرانه
بدرقه پیکر 2 تن از خبرنگاران جان باخته در حادثه واژگونی اتوبوس با آمبولانس جمعیت هلال احمر به فرودگاه ارومیه جهت عزیمت به تهران
با حضور استاندار آذربایجان غربی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و مدیرعامل و مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی و مسئولین استانی.
سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در معیت معاونین انتظامی، نوفرستی دادستان شهرری، صادقی بخشدار قلعه نو و قشقایی رئیس شورای اسلامی قلعه نو از ساختمان فرماندهی انتظامی شهرستان ری بازدید کردند.

گفتنی است تکمیل و افتتاح این ساختمان به زودی انجام می پذیرد.

گزارش از ساراپیرانه