گالری عکس

۵۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد تومان در بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا همزمان با ماه مبارک رمضان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) توزیع شد.
رئیس دستگاه قضا با استقبال امام جمعه ،استاندار ، اعضای شورای تامین و مجمع نمایندگان استان وارد همدان شد.

🔹به دنبال پاسخی برای مشکلات استان همدان هستیم که در قالب 25 گروه تخصصی احصا شده اند.

🔹آیت الله رئیسی در بدو ورود به همدان با ادای احترام به شهدا و جانبازان و مردم تاریخ ساز استان همدان، هدف از سفر یک روزه خود را یافتن پاسخ برای مشکلات احصا شده توسط هیئت های تخصصی دستگاه قضا عنوان کرد

این مراسم با شکوه که از صبح روز جمعه با حضور انبوهی از شهروندان روسیه با رعایت پروتکل های بهداشتی با برپایی نمایشگاه عکس شروع شد، و پس از اقامه نماز جمعه همچنان ادامه داشت و ضیافت افطاری و توزیع اقلام فرهنگی بین حاضرین پایان بخش این مراسم بود.

دبیر انجمن دانشجویان ایرانی مسکو در سخنرانی روز قدس مسجد سرچشمه این شهر ضمن تقدیر از انار رمضانوف،امام و مفتی مسجد، که از اعضای اصلی شورای مفیان مسکو می‌باشد افزود جوانان ایرانی در مسکو در قالب انجمنی فعال و پر انرژی ضمن گرامیداشتن مناسبت های ملی و مذهبی به عنوان تنها تشکل دانشجویی رسمی ایرانی حاضر در روسیه روز جهانی قدس را نیز از خاطر نبرده و از مدتها قبل در تدارک برنامه امروز بودند که جا دارد بدینوسیله از تمامی اعضای فعال انجمن تقدیر و تشکر به عمل آید.
علی حیدری صدیق در ادامه با اشاره به آیه « أَلَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ...؟!» و گرامیداشت یاد شهیدان عزیزمان و اشاره به اصل رجعت افزود: وعده خدا حق است و صبح و سحر آزادی قدس عزیز و فرج نزدیک خواهد بود، در وقت افطار و روز جمعه از زمان های بسیار مناسب برای دعاست از عموم مسلمین حاضر در مسجد به ویژه جوانان میخواهم دعا کنید ان شا الله به زودی تمامی مسلمانان جهان نماز جمعه ای با امامت منجی عالم بشریت در قدس آزاد، این اولین قبله مسلمانان جهان، اقامه نمایند.
انار رمضانوف، از طرف جامعه مفتیان فدراسیون روسیه با اهدای لوح یادبود از دبیر انجمن دانشجویان کشورمان در مسکو تقدیر نمود و جوانان فعال این انجمن را از مستعد ترین ایرانیان حاضر در فدراسیون روسیه که او تا بدین روز دیده خطاب کرد.
این مراسم با صرف افطار و اقامه نماز مغرب و عشا توزیع اقلام فرهنگی به پایان رسید.
رضا کامران سامانی

کتلبندون؛ آیین ایل بختیاری

کتل آیینی است که به هنگام مرگ بزرگان و سلحشوران بختیاری با یک مراسم خاص همراه با ساز چپی برگزار می‌شود. این آیین بیانگر ارزش‌های اجتماعی، رشادت‌ها و سلحشوری‌های فرد درگذشته است.
در این مراسم اسب بی سوار را با پارچه‌های رنگی بسته و بر گرده‌ی هر اسب دو قبضه اسلحه‌ی شکاری و بر روی زین برگ اسب وسایل جنگ را آویزان می‌نمایند. اسب را توسط چند مرد مسلح، گرد کوشک یا سنگ چین مکعب شکلی که از قبل ساخته اند و به آن مافه می‌گویند، می‌گردانند. این مراسم همراه با نواختن ساز چپی و آواز گا گریو که همان مرثیه سرای می‌باشد اجرا می‌گردد. برای هرکس در هر سن و گروه اجتماعی، اشعار خاصی خوانده می‌شود.
فرزانه چخماق ساز

فصل جذاب گل و گلاب

اردیبهشت در استان فارس موسم شکفتن گل و گلابگیری است. شهرستان میمند در ۱۲۰ کیلومتری شیراز در این ماه سرشار از عطر گل محمدی می شود. از ۱۵۰۰ هکتار گلزار گل سالانه ۵ هزار تن گل برداشت می‌شود که به شهر‌های مختلف کشور از جمله کاشان برای گلابگیری ارسال می‌شود. گلاب را می‌توان جزئی از میراث معنوی و فرهنگی مردمان ایران زمین به حساب آورد.
گیوه نوعی پاپوش سنتی ایرانی است که بخش رویه آن با الیاف پنبه ای بافته می شود و زیره آن نیز از چرم است که بیشتر در فصول گرم و خنک مصرف داشته است. در حال حاضر تنها در برخی از شهرستان‌ها و روستاها از آن استفاده می‌شود. به‌دلیل استفاده از نخ و بافتی پارچه‌ای، پا در آن عرق نمی‌کند .

گیوه سنجان بعنوان یکی از صنایع دستی برتر استان مرکزی شناخته می شود و در حال حاضر این محصول طرفدارن خاص خودش را دارد محصولی کاملا ایرانی با قدمت واصالت بالا که در سنجان اراک تولید می شود .گیوه آجیده ازجمله گیوه های سنتی است که در شهر سنجان در حومه اراک تولیدشده و از کیفیت خوبی برخوردار است قابل ذکر است که این مدل گیوه چپ و راست ندارد در هر دوپا میشود پوشید.

این گیوه در نوع خود از بهترین گیوها می باشد و از مواد مرغوبی تشکیل می شود.

مواد مورداستفاده شامل : نخ یا پرک-park ،چرم نازک سنتی ( برای پشت پا)، چرم ضـخیم سـنتی ( بـرای زیر پا)، چرم صنعتی (برای آستر پشت پاشنه)، نوار-nouar ) برای چسباندن به دور گیوه )، سریش و نوار آستر هستند.

استفاده از نخ پنبه ابی در این نوع گیوه باعث معروفیت آن شده و ویژگی خاصی به آن بخشیده است به نوعی که پا در آن عرق نمی کند. همچنین این گیوه دارای بند چرمی در قسمت انتهایی خود است که پوشیدن آن را ساده تر می کند و دیگر نیازی به پاشنه کش نخواهید داشت. همچنین گیوه‌های تخت آجیده، که کف تخت آن با نخ آج خورده است ازاستحکام زیادی و دوام بالایی برخوردارند.

بافت رویه گیوه به دست خانم ها مسن انجام میشودکه به آن در زبان محلی جوراب گفته میشود و توسط آقایان مسن زیره کفش به رویه وصل میشود و در آخر نام گیوه به خود میگیرد. در حال حاضر تعداد خانم ها و آقایانی که این کار را انجام می دهند در شهر سنجان بسیار کم است و جوان استقبالی نشان نمیدهند و آرام آرام این شغل در این منطقه به دست فراموشی سپرده می شود.
در طرح رعد ۴۳ پلیس پیشگیری پایتخت ۸۶۴ سارق و مالخر دستگیر شدند.
البته که جاهای دیدنی ایران بیش از این حرف هاست. ما در کشوری با عقبه ی تاریخی , سیاسی ,فرهنگی و طبیعی چند هزارساله زندگی می کنیم که انتخاب جاهای دیدنی ایران کار بسیار دشواری است و جای هزاران جای دیدنی ایران در این تصاویر خالی است. ما بخشی از آن را با شما در میان می گذاریم.
عکاسی لنداسکیپ هنر ثبت تصاویر از چشم انداز های زیبای طبیعت است.عکاس با نگاهی ویژه نمایی متفاوت از طبیعت را برای بیننده خلق می کند.
شهرک‌های صنعتی که روزگاری نه چندان دور با شور و قوتی وصف ناشدنی در همسایگی شهرها تأسیس و با واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ شروع به کار کردند، این روزها آن رمق و توان گذشته را ندارند.

تعداد قابل توجهی از صنایع کوچک و بزرگ در سراسر کشور به دلایل متفاوت از جمله بدهی‌های بانکی، واردات بی رویه محصولات مشابه و… یا به صورت کامل تعطیل شده و یا مدت هاست در رکود به سر می‌برند. این در حالی است که بحران اشتغال در میان اقشار مختلف به ویژه جوانان به دغدغه‌ای بزرگ مبدل شده است. این واحدهای تولیدی در صورت بازآفرینی می‌توانند سهم قابل توجهی در ایجاد شغل‌های پایدار داشته باشند. امید می‌رود که در سال جاری که با نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گرفته است، شاهد از سرگیری فعالیت واحدهای تولیدی باشیم.

تصاویر زیر از تعدادی واحدهای راکد و یا تعطیل در قطب صنعتی شهرکرد تهیه شده‌اند که عمدتاً توسط بانک پلمب شده و ورود به آنها ممکن نیست.
طی سال های اخیر در استان مازندران به کشت کلزا توجه ویژه ای می‌شود. ویژگی‌های خاص گیاه کلزا و سازگاری آن با شرایط آب‌وهوایی اکثر نقاط کشور باعث شده‌است که توسعۀ کشت این گیاه به‌عنوان نقطۀ امیدی جهت تأمین روغن خام مورد نیاز کشور و رهایی از واردات به شمار ‌رود. این گیاه پس گل دادن مناظر زیبایی را در این استان بوجود می آورد.
کاخ موزه گلستان با قدمتی بالغ بر ۴۴۰ سال، یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های تاریخی ایران می‌باشد. کاخ گلستان از عهد صفویه تا دوران معاصر دستخوش تغییراتی گردیده‌است. در عهد ناصرالدین شاه قاجار کاخ گلستان به واسطه ۴۹ سال حکومت وی و دیدار او از اروپا دستخوش تغییرات اساسی و متأثر از هنر و معماری اروپا گردید. کاخ گلستان در ۱۳۹۲ خورشیدی در اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو به عنوان میراث بشری از جانب یونسکو به ثبت رسید.
کردستان با توجه به داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری که دارد هر ساله مقصد بسیاری از مسافران از اقصی نقاط کشور و حتی دیگر کشورهای خارجی است.
۴۰۰ نفر از پاکبانان حائز شرایط شهرداری همدان همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.
به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت؛ حضرت مهدی (عج) مراسم جشنی در حسینیه بزرگ شهر توپ آغاج از توابع شهرستان بیجار کردستان برگزار گردید
بیش از ۳۰۰ المان نوروزی در ۱۰۰ نقطه از شهر همدان به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ جانمایی شده که شامل المان‌های دائم و موقت نوروزی و همچنین المان‌های نوری است.
سنندج مرکز استان کردستان و دومین شهر بزرگ کرد نشین ایران، بعد از کرمانشاه است. سنندج به شهر هزارتپه نیز معروف است.
نوروز یکی از کهن ترین جشن های به جای مانده از دوران باستان است که از آن زمان تاکنون اقوام مختلف ایرانی همه ساله با نو شدن سال ،نوروز را جشن می گیرند.

عکس پروفایل عید نوروز مثل لحظه ای که باغ، در ترنم ترانه شکوفا می شود، غرق در شکوفه می شود روزگارتان بهـار لحظه هایتان پر از شکوفـه باد.
سال نو مبارک