گالری عکس

طناز یونانی

چهار باغ زیبا

خیابان چهار باغ عباسی که مانند شاهرگی از میان تعدادی از مهم ترین مکان های دیدنی اصفهان عبور می کند، یکی از آثار پر اهمیت اصفهان است و شاید کمتر به طور مستقل به آن توجه شده باشد. چهار باغ عباسی از سی و سه پل شروع می شود و به سمت شمال شهر امتداد می یابد. این خیابان دوست داشتنی یکی از معابر اصلی شهر محسوب می شود و میزبان بسیاری از جاذبه های اصفهان است.
فرزانه اسماعیل زاده

بوستان کوهسنگی مشهد

بوستان کوهسنگی به نام دو کوه که در مسیر رشته کوه های بینالود کشیده شده اند، شناخته می شود. این بوستان پس از گسترش شهر مشهد در سال 1340 خورشیدی به خیابان معروف کوهسنگی متصل شد. خیابان زیبایی که درختان آن از دیرباز تا کنون دارای شناسنامه هستند. پارک کوهسنگی جلوه های بسیار زیبایی از طبیعت را در گوشه و کنار خود به نمایش می گذارد.
تیمچه بزرگ قم مربوط به دوره قاجار است و در قم، داخل راسته بازار واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۷۶ با شماره ثبت ۱۹۰۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این تیمچه بزرگترین سقف ضربی ایران به شمار می‌آید. معماری این بنا توسط استاد حسن قمی مشهور به معمارباشی در سال ۱۲۶۱ هجری خورشیدی طراحی و اجرا شد. متولی بنا سید محمود طباطبایی از تجار قم بوده که پدر سید حسین طباطبایی قمی می‌باشد. این سازه متشکل از دو طبقه با ۱۲ غرفه و دارای ارسیهایی بوده که بیشتر آنها از بین رفته‌اند. بالای حجره‌ها در زوایا مقرنس گچی انجام گرفته است. سقف تیمچه دارای سه چشمه است که قسمت وسطی دارای دهانه و ارتفاع ۱۵ متر است. گنبد از نوع عرق چینی و پوشش زیر آن شمسه کاری با اسلوب رسمی بندی و یزدی بندی است.
اگر علاقه مند به بناهای تاریخی و هنر معماری ایرانی هستید ،از بازارچه تیمچه قم دیدن کنید.
حَمّام گَنْجْعَلی‌خان یکی از بناهای مجموعه گنجعلیخان در شهر کرمان است که در سال ۱۰۲۰ ه ق (۱۶۱۱ میلادی) ساخته شده است. گنجعلی بیک ملقب به گنجعلیخان از حاکمان کرمان در زمان شاه عباس بود که کارهای عمرانی مهمی در کرمان انجام داده‌است. او برای اینکه در وسط شهر تفرجگاه‌های عمومی وجود داشته باشد، ابتدا یک میدان بزرگ ایجاد کرد. این میدان که بیش از صد متر طول و پنجاه متر عرض دارد از چهار طرف با بناهای اختصاصی شامل مدرسه، مسجد، بازار و حمام ، چهارسوق، آب‌انبار و ضرابخانه محصور شده و یک مجموعه عالی از آثار عمرانی عصر صفوی است. معمار آن استاد سلطان محمد معمار یزدی می‌باشد.
فرزانه اسماعیل زاده

خانه قوام السلطنه و موزه آبگینه

چند قدم مانده به خیابان جمهوری در تهران، تکه ای از تاریخ در میانه یک باغ قاجاری، عمارتی منحصر به فرد، ارسی های چوبی و باغچه ای باصفا قرار دارد که سی سال محل سکونت و دفتر کار احمد قوام ملقب به قوام السلطنه، نخست وزیر اصلاح طلب ایران بوده و امروز نمایشگاهی است که تاریخ سفال و شیشه در ایران را روایت می کند.
زهرا بقایی

سد امند تبریز

سد امند تبریز  یکی از جاهای دیدنی شبستر در نزدیکی روستای امند و در شمال غربی شهر تبریز واقع شده است. طبیعت بسیار زیبای آن، از پتانسیل های گردشگری منطقه محسوب می شود.
فاطمه جلوخانی نیارکی

روستای ییلاقی و زیبای نیارک

روستای ییلاقی، زیبا و خوش آب و هوای نیارک در منطقه ی طارم سفلی واقع شده است.بیشتر مردم بومی این روستا از دیرباز تا کنون به زراعت و دامداری مشغول بوده اند.. دشت های اطراف این منطقه بستر مناسبی را برای کاشت و برداشت محصولاتی چون گندم، جو ،عدس و نخود مرغوبی فراهم آورده.. همچنین باغ های گردو، انگور و آلبالو در بافت خود روستا یا کوهپایه ها و دره های اطراف آن دیده میشود که جامه ی سبز رنگ چشم نوازی به تن دهستان پوشانده.. آبشار دل انگیزی در حاشیه ی ده قرار دارد که در فصل بهار و اوایل تابستان پر آب و دیدنی است.. دعوت میکنیم از چشم انداز های زیبای تکه ای دیگر از بهشت ایران دیدن کنید...
کلوت‌های کویر لوت، در کناره‌های کویر لوت، فرسایش‌های شدید سازه‌های طبیعی را به وجود آورده که کلوت نامیده می‌شوند. هنگام طلوع و غروب آفتاب بهترین زمان‌ها برای بازدید از این مناطق دیدنی کرمان است چرا که رقص نورهای رنگارنگ خورشید بر پستی بلندی‌های کویر شما را مسحور خود می‌کند
فرزانه اسماعیل زاده

زیبایی های ورسک

روستای ورسک از توابع بخش مرکزی شهرستان سوادکوه استان مازندران است. آب و هوا تحت تاثیر اقلیم کوهستانی، در زمستان ها سرد و در بهار و تابستان معتدل و مطبوع است. گذر دو رودخانه ی ورسک و گتو از کنار این روستا و در زیر پل تاریخی ورسک که از شاهکارهای مهندسی به حساب می آید، جلوه ی زیبایی به آن بخشیده است.
بارندگی های اوایل سال ۹۸ و بارش اخیر در کرمان دریاچه‌ای بی‌نظیر و زیبا در مجاورت کلوت‌ها در میانه کویر خلق کرد و همچنان تا امروز دلربایی می‌کند، حالا دیگر می‌توان از این دریاچه به عنوان یکی از پدیده‌های ثابت کویر نام برد.
فرزانه اسماعیل زاده

مشاغل از نگاهی دیگر

در این مجموعه هدف بررسی و نگاه متفاوت به برخی مشاغل بوده که گه گاه از نظر جامعه پنهان مانده و یا در رده ی مشاغل خاص و حتی فاقد عنوان قرار می گیرد
علی عسگری روزبهانی

گردشگاه تپه چغا (بام بروجرد)

مجموعه گردشگری و تفریحی تپه چغا که با نام تپه شهدای گمنام هم شناخته میشود یکی از جاذبه‌ های گردشگری شهرستان بروجرد است که در قسمت شمال غربی این شهر قرار گرفته است.
وجود دریاچه مصنوعی، هتل زاگرس، مقبره شهدای گمنام و سایت تله سیژ این مکان را به یکی از شلوغ ترین اماکن تفریحی شهر بروجرد تبدیل کرده. این گردشگاه از محبوبیت خاصی در بین گردشگران و اهالی شهر برخوردار است.
به دلیل اینکه در نقطه مرتفعی واقع شده به آن بام بروجرد هم گفته میشود و نمایی زیبا از شهر نمایان است.
همه این امکانات این مکان را به یکی از شاخص ترین و شاید معروف ترین جاذبه گردشگری بروجرد تبدیل کرده است.
مردکانلو، روستای بسیار زیبا و دیدنی که در فاصله 30 کیلومتری جنوب شهرستان فاروج استان خراسان شمالی و دردامنه های کوه شاه جهان واقع شده است. از نظر آب و هوایی فصل های بهار و تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه می باشند.
نخستین کوچه گالری ایران در گذر تاریخی نارنجستان قوام شیراز در محله گودعربان جنب باغ موزه نارنجستان قوام با حمایت شهرداری منطقه تاریخی شیراز در سال ۹۸ توسط دکترعادل یزدی،هنرمند نقاش،مجسمه ساز وتیم همراه به صورت بداهه پردازی اجرا گردیده است.هدف اصلی از اجرای این پروژه جذب گردشگر با رویکرد تقابلی میان سنت و مدرنیته در بافت تاریخی شهر شیراز بوده است که چشم هر رهگذری را به خود جلب میکند و هم اکنون پس از گذشت ۳ سال نیازمند حمایت ارگان های ذی ربط به جهت احیا این گذر و بافت های تاریخی از این قبیل میباشد.
منبع: تسنیم
روستای پلکانی کنگ در دامنه کوه های بینالود و در ۱۹ کیلومتری غرب طرقبه و ۲۹ کیلومتری مشهد واقع شده است. این روستای تاریخی با قدمتی بیش از هزار سال و با معماری پلکانی به عنوان مقصدی برای گردشگران ایرانی و خارجی محسوب می شود.
کنگ در لغت دو معنا دارد: پرنده ای قوی پنجه که در مناطق کوهستانی زندگی می کند و در معنی دیگر از آن به عنوان دژی مستحکم تعبیر شده است.
روستای کنگ جزئی از بخش طرقبه است و برای رسیدن به آن باید راه آسفالته طرقبه – نغندر را پشت سر گذاشت.
سمیه میربهاری

ساحل قورق تالش

مجموعه عکسهای ساحل قورق تالش گیلان که زباله ها در آن ریخته می شود و هیچ مسئولی به پاکسازی آن اقدام نمی کند.
حیوانات اهلی و وحشی در آن زندگی می کنند و شیرابه این زباله ها به دریا وارد می شود.
روستایی هایی که در کنار آنجا زندگی می کنند از بوی بد این منطقه بیمار شده اند.
خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر است که در محدوده‌ی جغرافیایی ایران و بین دو استان مازندران و گلستان قرار گرفته است. در حال حاضر درصد بسیاری از خلیج خشک شده و رو به نابودی است. دلایلی از جمله تغییرات اقلیمی، گرمایش جهانی، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آبی، کاهش بارندگی و افزایش تبخیر برای خشک شدن خلیج گرگان مطرح شده است.