اخبار منتخب استان‌ها

درخواست زرشک‌کاران خراسان جنوبی از وزیر جهاد کشاورزی؛

یاقوت کویر روی سر شاخه‌های بی‌تدبیری است

در حالی خراسان جنوبی ۱۳ مهر میزان سفر وزیر جهاد کشاورزی است که کشاورزان منطقه و به ویژه زرشکاران، خواستار حمایت بیشتر دولتمردان و چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات کشاورزان هستند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه:

بازسازی مناطق زلزله‌زده میانه آبان ماه پایان می‌یابد

معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه با اشاره به تلاش همه ارگان‌های مسوول برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، پیش بینی کرد که عملیات بازسازی تا اواسط آبان ماه امسال پایان یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خبر داد:

ابتلای بیش از ۱۱ هزار نفر به کرونا در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: تا روز گذشته تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به ۱۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است که از این تعداد 4 هزار و 566 بیمار بستری و 6 هزار و ۷۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شده اند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: مهرماه سال جاری ۴۵ هزار اصله نهال گل محمدی، تهیه و بصورت رایگان در اختیار کشاورزان مناطق روستایی شهرستان های نیمروز، زابل، زهک وهامون قرار گرفت.
با اقدام جهادی کشاورزان قیروکارزین انجام شد؛

انتقال آب رودخانه به اراضی کرکویه در قیروکارزین

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر گفت: با ساخت یک کانال انتقال آب در روستای کرکویه از بخش افزر شهرستان قیروکارزین امکان کشت آبی برای بیش از 40 هکتار از اراضی این روستا فراهم شده است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی:

۱۸۷ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی توزیع شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۱۸۷ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه امسال در ۲ مرحله بین نیازمندان این استان توزیع شد.

شاگردان گل‌محمدی ستاره شدند؛

سلام پرسپولیس به فینال آسیا

نیمه نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در حالی به اتمام رسید که این بازی حساس و نفسگیر با نتیجه یک بر یک مساوی و با دو نیمه ۱۵ دقیقه وقت اضافه کار به پنالتی کشید و در ضربات پنالتی پرسپولیس فینالیست آسیا شد.
دومین شهید مدافع حرم کرمانشاه:

کدام شهید، قهرمان حماسه تکریت شد؟

شهید صادق یاری، قهرمان حماسه تکریت با ماشین تویوتایی با سرعت خود را به کامیون مملو از مواد منفجره که قصد داشت مقر نیروهای مدافع حرم را هدف بگیرد، کوبید و مانع شهادت صدها تن از رزمندگان اسلام شد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: ۵۸ اثر مختلف، در قالب‌های مستند، سینمایی، پویانمایی و نماهنگ به دبیرخانه جشنواره استانی فیلم مقاومت رسیده است و مراسم اختتامیه آن اواسط آبان‌ماه برگزار می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

کاهش حساسیت‌ عمومی و افزایش ابتلا به کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کاهش حساسیت عمومی در مقابله با کرونا نگران‌کننده است، تاکید کرد: توجه عمومی نسبت به ضرورت استفاده از ماسک باید افزایش یابد.
آمار مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته؛

موج سواری کرونا نفس های 3 کرمانشاهی را از شماره انداخت

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته 98 بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده که از این تعداد، تست 44 نفر مثبت اعلام شد و جمع موارد مثبت بستری به 4723 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

تعداد موارد بستری در استان کرمانشاه رو به افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره بر افزایش تعداد بستری های کرونا، عنوان کرد: تعداد بیماران بخش های ICU و بیماران متصل به دستگاه اکسیژن هم افزایش یافته و این امر نگران کننده است، چرا که بیماران بستری در ICU باید مدت بیشتری در بیمارستان بمانند و این یعنی زمان اشغال تخت طولانی‌تر شده و نیاز به تخت های بیشتری خواهیم داشت.

در شیراز اتفاق افتاد:

مرگ مبهم محیط بان پارک ملی بمو

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد که عصر روز جمعه ١١ مهرماه سید ابراهیم قطب، محیط بان خدوم پارک ملی بمو هنگام کشیک در محل مرکز پارک، بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده است.

معاون عمرانی استانداری فارس عنوان کرد:

مرگ۴۸۰ نفر در راه‌های اصلی استان فارس از ابتدای سال جاری

معاون عمرانی استانداری فارس گفت: در ۵ ماهه اول سال گذشته ۴۸۰ نفر در راه‌های اصلی استان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مدت مشابه سال جاری به ۲۹۵ نفر کاهش پیدا کرده است .
فرمانده سپاه شهرستان سردشت، از توزیع 135 بسته معیشتی، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی آبرسانی روستای شیواشان سردشت و افتتاح مسکن مددجویی روستایی خبر داد.
طی آئینی همزمان با گرامی‌داشت روز سالمند و با حضور معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور و رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد فارس مجموعه مرکز آموزش علمی کاربردی پارک سلامت و روان به افتتاح و بهره برداری رسید.
استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با انتقاد از نبود آمار دقیق از وضعیت کرونا در استان، به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی 3 روز فرصت داد تا با جمع بندی داده های نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اصناف، تحلیل نهایی را از شرایط کرونا در خراسان شمالی ارائه دهند.