رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان:

۱۶۰۰ بازرس، امانت‌دار رأی مردم البرز در شعب اخذ رأی خواهند بود

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری البرز و رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان البرز گفت: حدود ۱۶۰۰ بازرس و سربازرس روز انتخابات در شعب اخذ رأی استان البرز حضور دارند.
تصویر ۱۶۰۰ بازرس، امانت‌دار رأی مردم البرز در شعب اخذ رأی خواهند بود

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، سیداکبر روز شنبه ۲۸ بهمن در همایش آموزشی - توجیهی بازرسان انتخابات که در سالن نژاد فلاح کرج برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رعایت چهار مولفه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در انتخابات یازدهم اسفندماه اظهار کرد: مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت مکمل هم هستند و بازرسان در شعب اخذ رأی باید این راهبردهای اجرایی را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: فضا برای رقابت همه طیف‌ها فراهم است تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، مشارکت حداکثری و انتخاباتی پرشور را رقم بزنند.

حسینی موخر با تأکید بر اینکه رعایت سلامت و امنیت در فرایندهای انتخابات برعهده بازرسان است تصریح کرد: بازرسان ویژه و هیأت‌های بازرسی در شهرستان‌ها وظایف خطیری را در این زمینه عهده دار خواهند بود.

رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان البرز با اشاره به پیش بینی ۶۶ هزار بازرس انتخابات در سراسر کشور گفت: در ماده ۲۸ قانون انتخابات جایگاه بازرسان و وظایف و اختیارات آنها مشخص شده است و در استان البرز نیز برای هر ۱۳ عامل اجرایی یک بازرس جهت نظارت بر فرایندهای انتخابات در شعب اخذ رأی پیش بینی شده است.

وی افزود: حدود ۱۶۰۰ بازرس در استان البرز فرایند انتخابات را نظارت خواهند کرد که از این تعداد ۸۷۹ بازرس در کرج، ۶۶ بازرس در اشتهارد و ۲۴۶ بازرس نیز در فردیس حضور خواهند داشت که به موازات آن ۱۵ بازرس ویژه نیز برای هر گروه پیش بینی شده است.

حسینی موخر گفت: شبکه بازرسی انتخابات استان البرز تشکیل شده است و راهبردهای اجرایی نیز ابلاغ و تبیین شده است.

وی با اشاره اینکه در ماده ۴۱ قانون انتخابات جایگاه بازرسان مشخص شده است، بیان کرد: بازرسان بالاترین جایگاه را در عوامل اجرایی انتخابات بر عهده دارند و باید امانت دار آراء مردم در شعب اخذ رأی باشند و با رعایت اخلاق مداری باید از آراء مردمی صیانت کنند.

رئیس هیأت بازرسی ستاد انتخابات استان البرز در ادامه بیان کرد: سلامت انتخابات از دیگر مولفه‌های مهمی است که بازرسان باید به آن توجه داشته باشند چرا که رأی دهندگان و نامزدهایی که با یکدیگر به رقابت می پردازند نگاهشان این است که از آراء آنها حفاظت و صیانت شود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری البرز در ادامه تأکید کرد: بازرسان در روز انتخابات به موقع در شعب اخذ رأی حاضر شوند و اول وقت نیز آراء خود را به صندوق واریز کنند.

حسینی موخر همچنین با اشاره بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: بازرسان در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند و راهبرد تأکید شده از سوی استاندار با راه‌اندازی پویش هشتک هر یک نفر ۱۰ نفر رأی دهنده در شعب اخذ رأی به میدان انتخابات دعوت کند.

منبع: ایسنا

600454