اخبار منتخب استان‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان از رفع تصرف ۱۳۵۰ هکتار از اراضی جنگل‌های این استان خبر داد و گفت: در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۱۱۱ فقره پرونده در خصوص تغییر کاربری رسیدگی و از تغییر کاربری ۲۱۶ هکتار اراضی جلوگیری شده است.
کاشت مو و اما و اگرهایش؛

«سرهایی کچل» برای مناقصه!

کلینیک های کاشت مو برای جذب مشتری یک رقابت بسیار تنگاتنگ را آغاز کرده اند و اکنون کاشت مو به نوعی به یک مناقصه تبدیل شده به طوری که می توان سر بی موی فرد را «مناقصه گزار» نامید.

معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی مرکزی خبر داد:

ممنوعیت تجمع در تفرجگاه‌های اراک، ساوه و خمین در روز ۱۳ فروردین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هرگونه تجمع در فضای سبز، پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرهای اراک، ساوه و خمین در روز ۱۳ فروردین ممنوع است.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهرهای اراک، ساوه و دلیجان با نارنجی شدن وضعیت به دلیل شیوع ویروس کرونا در این استان آغاز شد.
افزایش چندصد برابری قیمت کود شیمیایی؛

نگرانی شدید کشاورزان گیلانی و تهدید امنیت غذایی کشور

افزایش چند صد برابری قیمت کود شیمیایی نسبت به سال گذشته کشاورزان شمال را به‌شدت نگران کرده و علاوه بر رنج افزایی آن‌ها، امنیت غذایی کشور را به‌نوعی تهدید می‌کند.
جانشین کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: تصویرسازی مجموعه امیرچقماق با ویدئو وال برای کاهش هزینه ها انتخاب شد چرا که رویکرد کنگره در استان، کاهش هزینه برگزاری و صرف هزینه ها برای خدمات رسانی و محرومیت زدایی بود،
مدیر موسسه خیره سلماس خبرگفت: در آستانه سال جدید در اقدامی متفاوت، بدون اطلاع قبلی این افراد از آزادی خود، توانستیم شرایط آزادی تعدادی از پدران و مادران زندانی نیازمند جرائم غیرعمد را فراهم و طی تحویل سال نو این افراد به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.
معاون فرهنگی شهردار یزد ، ارتباط عمیق و اثر بخش برنامه های تولیدی کمیته فرهنگی کنگره با نسل جوان را  از عمده شاخصه‌ی برنامه های فرهنگی کنگره دوم برشمرد.
از سوغات استان مرکزی :

"گیوه" سرآمد صنایع دستی کشور

گیوه نوعی پاپوش سنتی ایرانی است که بخش رویه آن با الیاف پنبه ای بافته می شود و زیره آن نیز از چرم است که بیشتر در فصول گرم و خنک مصرف داشته است، گیوه استان مرکزی سرآمد صنایع دستی استان و از مطرح ترین گیوه های کشور است.

سازمان هواشناسی کشور هشدار داد؛

وقوع سیلاب در ۱۴ استان ایران

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی و وقوع سیلاب و لغزندگی جاده‌ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۲ فروردین ماه در ۱۴ استان کشور خبر داد.
رئیس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی شهدای استان خبر داد؛

انجام بیش از ۴۰۰ عملیات عمرانی با هدف محرومیت زدایی در استان یزد

رئیس کمیته محرومیت زدایی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد گفت: بیش از ۴۰۰ عملیات عمرانی با هدف محرومیت زدایی در راستای کنگره ملی شهدای استان انجام شده است.
به گفته مدیر تعاون روستایی کردستان در حال حاضر هر کیلو سیب قرمز 70 هزار ریال، سیب زرد 90 هزار ریال و پرتقال هم 115 هزار ریال  در کردستان توزیع می شود، البته این مقام مسئول به صورت شفاف اعلام نکرده اند که این توزیع بین شهروندان بودن است یا بین دلالان و سودجویان؟!


دریاچه "مارمیشو" در 45 کیلومتری ارومیه نزدیک به مرز ایران و ترکیه در روستایی به همین نام در منطقه ترگور واقع است، مساحت این دریاچه 5هکتار و عمق آن 60 متر است ، برای رسیدن به این دریاچه باید از روستاهای پسان، بانی وهلانی گذر کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استان خبر داد؛

طبیعت گردی در آذربایجان‌غربی ممنوع شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی از ممنوعیت طبیعت گردی در روز طبیعت خبر داد و گفت: بنابر تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر گونه تجمع و دورهمی در روز طبیعت ممنوع اعلام و به دلیل وضعیت قرمز مرکز استان، محدودیت‌ها تغییر یافت‌.
معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد گفت: اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان دهم فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان با حضور سردار سلامی برگزار می شود.