اخبار منتخب استان‌ها

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش:

احداث۵۰۰ ویلا ویژه فرهنگیان گیلان و مازندران صحت ندارد

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت:‌ خبر منتشره مبنی بر ساخت و ساز 500 ویلا ویژه‌ فرهنگیان با وام سیصد میلیونی، مورد تایید وزارتخانه نبوده و ادارات کل آموزش و پرورش استانهای گیلان و مازندران نیز در این خصوص هیچ نقشی ندارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان از شرایط بحرانی عبور کرده و به شرایط حاد رسیده است، گفت: هم اکنون یک‌هزار و ۶۴۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند و تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل ظرفیت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: همکاری صنایع این استان به‌ویژه ایرالکو و واحدهای تولید فولاد و سیمان، در شرایط بحرانی کمبود انرژی الکتریکی و مشارکت در مدیریت مصرف برق قابل تقدیر است.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به افزایش مراجعان کرونایی به مراکز درمانی وضعبت شهرش را بحرانی خواند.
طی چهار ماهه نخست امسال صورت پذیرفت؛

صادرات 210 میلیون دلاری کالا از گمرکات گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش 32 درصدی صادرات از گمرکات استان به ارزش بیش از 210 میلیون دلار، طی چهارماه گذشته خبر داد.
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه به ظرفیت بالای این استان در تولید زنبور عسل اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در این زنبورستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.
کرونا تاکنون سه جهش ژنتیکی خطرناک داشته و دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است که سبب شده از ماه گذشته روز به روز به آمار مبتلایان سرپایی و بستری کرونا در گیلان افزوده شود بطوریکه امروز میانگین بستری بیماران در بیمارستان‌های استان به ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر رسیده است، چیزی شبیه به روزهای سخت اسفند ۹۸ که تنها «درخانه ماندن» موجب کاهش آمار بستری ها شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: 21 دستگاه ماینر استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال در بازرسی از یک واحد صنفی در شهر زاهدان کشف و جمع‌آوری شد.
استاد اقتصاد دانشگاه پیام نور گیلان گفت: قرار گرفتن ایران در جایگاه هفتم پرریسک‌ترین کشورهای جهان ضربه جدی به اعتماد جهانی نسبت به کشور و متعاقب آن، سرمایه گذاری و برقراری روابط اقتصادی با تهران وارد می کند، بر این اساس این انتظار معقول از دولت سیزدهم وجود دارد که با پیوستن به FATF مقدمات رشد اقتصادی کشور را فراهم نماید.