پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، با عنوان این مطلب که هنوز ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت هدف کشور ۲ دوز واکسن کرونا زده‌اند، گفت: برای رسیدن به ایمنی جمعی، ۲ تا ۳ ماه فاصله داریم.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۰ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۳۲ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۹۰۵ هزار و ۱۱۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۸ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۷۶۸ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
وزیر بهداشت گفت: سفرهای استانی دولت هر هفته انجام می شود و بنده به نمایندگی از دولت به جنوب فارس سفر کردم تا مشکلات و مسائل این منطقه را مشاهده، جمع بندی و در جلسه شورای اداری استان، مطرح کنم.
رییس جمعیت هلال احمر از ورود ۶ میلیون دز دیگر واکسن کرونا خبر داد و گفت: بیست وششمین محموله واکسن کرونا، امروز (پنجشنبه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۹ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۸۲ هزار و ۱۰۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۶ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۰۶ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۹ میلیون و ۵۱ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۷۳ هزار و ۲۴۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۶ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۱۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۳هزار و ۵۰۴ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۷۶ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه واردات واکسن کرونا را ادامه می‌دهیم، گفت: تا این لحظه حدود ۱۰۰ میلیون واکسن تامین کردیم که بخش اعظم و حدود ۹۰ درصدش مربوط به حوزه واردات و حدودا ۱۰ میلیون از آن برای بازار تولید داخلی بوده است. مجموع واردات و تولید داخل تا مرز ۲۰۰ میلیون ادامه می‌یابد.
کارشناس ارشد مشاوره و روانشناسی با اشاره به اینکه باید به موضوع واکسیناسیون مانند مراسم‌های ملی و... نگاه ویژه داشت، گفت: همچنین در این زمینه ضرورت دارد که همه ارگان‌ها عزم ملی داشته باشند و در بهزیستی مردم با یکدیگر همسو و همراه شوند.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۳۹۵ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۶۷ هزار و ۵۲۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۲۰۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۳۸ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۵۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۸۶۳ هزار و ۹۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است و ۲۱۵ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۳۴۱ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۸ دُز رسید.

رییس انستیتوپاستور ایران با اشاره به ویژگی‌ها و درصد بالای ایمنی‌زایی واکسن "پاستوکووک"، گفت: واکسنی تولید شده که تنها واکسن کونژوگه دنیا است و تنها واکسنی است که در کنار خودش یادآور هم تولید کرده و در کنار این ویژگی‌هایش قابلیت تزریق به سنین ۳ تا ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال را دارد.