7 شهر در وضعیت قرمز کرونایی

بر اساس اعلام وزارت بهداشت اکنون تنها 7 شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

تصویر 7 شهر در وضعیت قرمز کرونایی

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها با افزایش روند واکسیناسیون در کشور و سرعت قابل توجه آن، وضعیت کرونایی کشور رو به بهبودی بوده و همه استان‌های کشور شاهد روند نزولی بیماری کرونا هستند.

اکنون ۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

شهرستان‌های سردشت و مهاباد در آذربایجان غربی، سنندج و مریوان در کردستان، پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در کرمانشاه هنوز در وضعیت قرمز هستند.

تا کنون ۴۳ میلیون و ۹۵۳ هزار و ۱۰۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۸ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۶۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۱۷۰ دُز رسید.

آخرین باری که تعداد بیماران شناسایی شده کمتر از ۱۰ هزار نفر بود، ۱۲ تیرماه و آخرین باری که تعداد بستری‌های جدید بیماران، کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر بود، ۱۹ تیرماه بوده و دیروز بعد از ۹۷ روز، تعداد بیماران شناسایی شده به کمتر از ۱۰ هزار نفر و بعد از ۹۰ روز، تعداد بستری‌های جدید بیماران، به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۹۸۰ نفر رسید؛ضمن اینکه متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۲ هزار و ۱۹۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۱۸۶ هزار و ۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌ا‌ند.

۵ هزار و ۴۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند؛ضمن اینکه تا کنون ۳۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۲۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

براساس اعلام اپلیکیشن ماسک، شهرستان‌های سردشت و مهاباد در آذربایجان غربی، سنندج و مریوان در کردستان، پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در کرمانشاه هنوز در وضعیت قرمز هستند.

دقت کنیم! همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی برای افرادی که واکسن‌ زده‌اند، امری ضروری است.

منبع: فارس

364413