پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

وزارت بهداشت اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۷۷۸ نفر رسید.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۹۵ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۴۱۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است.
موارد اومیکرون در کشور به سرعت در حال افزایش است و احتمالا در چند هفته آینده با شیوع این سویه جدید کرونا مواجه شویم.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۹۲ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۱۱۳ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۶۳ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۵۵ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۶۰ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به روند افزایشی موارد شناسایی ابتلا به «امیکرون» در کشور، گفت: موثرترین کار در پیشگیری از اُمیکرون، رعایت پروتکل‌ها، ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری و همچنین تزریق دز سوم واکسن است و توصیه می‌کنم افراد حتما دز سوم واکسن را تزریق کنند.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۹۰ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۴۱ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۵۰ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۲۵۴ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۳۶ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.
هر چند سویه جدید کرونا موسوم به «اُمیکرون» دنیا را به تسخیر خود درآورده است، اما به گفته وزیر بهداشت «اُمیکرون» در کشور پیشروی چندانی نداشته است. آن‌طور که بهرام عین‌اللهی روز گذشته در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی سپاه و آغاز فاز سوم مطالعات بالینی واکسن نورا ‌گفته است: درحال حاضر حدود ۲۰ روز از شناسایی نخستین موارد اُمیکرون در کشور گذشته و در این مدت افزایش نداشته است، اما همچنان آمادگی کامل داریم و ۲۰ هزار کیت در سراسر کشور نیز توزیع شده، تمام بیمارستان‌ها هم آماده هستند تا وضعیتی که در کشورهای دیگر ایجاد شده، در کشور ما به وجود نیاید.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به ۱۲۰ میلیون و ۳ هزار و ۴۳۷ دُز رسید.

وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز ۱۰۰۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۳ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
معاون مرکز سلامت محیط و کار چهار فاز طرح مدیریت هوشمند کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: اکنون در فاز سوم این طرح یعنی کنترل و اجرای طرح محدودیت هوشمند در واحدهای صنفی، صنعتی و کارگاهی قرار داریم.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در به ‌روزرسانی گزارش اپیدمیولوژیک هفتگی بیماری کووید-۱۹ که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، خطرات مربوط به سویه اُمیکرون را در حد "بسیار زیاد" طبقه‌بندی کرده است.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۸۳ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۹۱۲ نفر رسیده است.