پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شرایط در سراسر جهان برای ظهور سویه های بیشتر کرونا آماده و ایده آل است.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توئیتی ضمن اعلام فوت یک نفر در استان البرز بر اثر ابتلا به اومیکرون، مجموع شمار فوتی سویه جدید کرونا در کشور را ۱۰ نفر اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افرادی که علائم سرماخوردگی، گلودرد و آبریزش بینی دارند خواست برای تزریق واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.
وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۲۱بیمار کرونا در کشور جان خود را از دست دادند و ۷هزار و ۶۹۱ بیمار جدید نیز شناسایی شدند.
دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونایی افزود: به نظر می‌رسد که نزدیک به پیک اُمیکرون باشیم.
دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کووید۱۹با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد موارد در گردش کرونا در کشور مربوط به سویه اُمیکرون است، گفت: بنابراین می‌توان گفت که اُمیکرون در کشور غالب شده است.
وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵هزار بیمار کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
وزارت‌ بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۶۰۹ بیمار مبتلا به اومیکرون در کشور شناسایی شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها در یک روز ۳۰۳ابتلای جدید افزایش پیدا کرده است.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۲۸ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۹۳۵ نفر رسیده است.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۱ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲هزار و ۲۹۲ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.
کارشناسان این روزها همزمان با همه‌گیری سویه امیکرون توصیه می‌کنند افراد در صورتی که در معرض ابتلا به ویروس قرار گرفتند سه روز پس از آن تست کرونا بدهند. انجام تست دوم پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض ابتلا به ویروس نیز در صورت امکان توصیه می‌شود.
کووید طولانی با طیفی از علائم همراه است که می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها پس از آلوده شدن به کروناویروس ادامه داشته باشد یا ممکن است هفته‌ها پس از عفونت ظاهر شود. همچنین کووید طولانی ممکن است برای هر بیمار مبتلا به کووید-۱۹ اتفاق بیفتد، حتی اگر بیماری خفیف باشد یا علائمی نداشته باشد.