پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

بر اساس آمارهای روزانه وزارت بهداشت، روز گذشته ۲۱۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. در حالی که روز قبل از آن، این تعداد ۱۹۶۷ بیمار بوده است.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره سویه دلمیکرون گفت: فعلا چنین چیزی تایید نشده و افزود: اما یکسری موتاسیون‌هایی مربوط به دلتا و موتاسیون‌هایی مربوط به امیکرون دیده می‌شود و چون در برخی ویروس‌ها هر دوی اینها دیده می‌شود، این موضوع پیش آمد تا شاید چنین چیزی ایجاد شود.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تاکنون ۵ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۲۱۳ نفر در کشور، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وزارت بهداشت اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته متاسفانه 34 بیمار کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی، در ۲۰ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و ۵ استان نیز یک فوتی داشته‌اند.

مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۸۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۴۳ نفر رسیده است.
طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱۶ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۷۱۵ دُز رسید.

بیش از ۱۰۰ کشور درگیر سویه اومیکرون شده‌اند و پیش بینی سازمان جهانی بهداشت این است که به زودی اومیکرون، سویه غالب خواهد بود و دلتا جای خود را به سویه آفریقای جنوبی خواهد داد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور نظارت جدی اعمال شده و رعایت پروتکل ها با جدیت دنبال شود گفت:بهتر است تا حد امکان از ظرفیت دورکاری و ارائه خدمات در بستر فضای مجازی استفاده شود.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: جهان باید برای پایان دادن به همه گیری در سال ۲۰۲۲ متحد شود.