پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

رئیس بیمارستان سینا گفت: درصد افرادی که جوان‌تر هستند و مبتلا شدند بیشتر است و افراد مسن که شاید رعایت را جدی‌تر گرفتند یا واکسیناسیون خود را کامل کردند، کمتر مبتلا می‌شوند. می‌توان اینگونه استنباط کرد که ابتلا به بیماری در کسانی که دز سوم واکسن را تزریق کردند کم‌تر بوده است؛ زیرا ایمنی‌زایی کافی داشتند.
محققان در یک مطالعه جدید تاکید کردند: کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-۲) ممکن است بیش از آنچه تصور می شود، فعال باقی بماند بنابراین دوره قرنطینه ۱۴ روزه برای اطمینان از عدم انتقال عفونت کرونا کافی نیست.
وزارت بهداشت اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته ۲۸هزار و ۹۹۵ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۳۰ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
در حالی که موارد ابتلا به کووید-۱۹ در برخی از کشورها به اوج خود رسیده است، محققان اکنون افزایش موارد ناشی از زیرسویه اُمیکرون موسوم به BA.۲ را تحت نظر دارند که در بخش‌هایی از اروپا و آسیا در حال پیشی گرفتن از سویه BA.۱ است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تهران که چند روز گذشته در نقشه رنگ بندی کرونا به رنگ آبی بود ظرف چندروز نارنجی شد. احتمال آن وجود دارد تهران تا چندروز دیگر قرمز شود.
وزارت بهداشت اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱هزار و ۹۹۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۴۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه روز گذشته ۱۱هزار و ۷۳۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۴ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.
برخلاف تصور جهانی مبنی بر خفیف بودن سویه اُمیکرون، اما اکنون بر اساس مستندات علمی اعلام شده است که بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در برخی کشورها، حتی بیش از سویه دلتا گزارش شده است.
معاون وزارت بهداشت گفت: با تاکیدی که سازمان امور استخدامی انجام می‌دهد و بعد از تصویب در ستاد ملی، تزریق دز سوم واکسن هم اجباری می‌شود
وزارت بهداشت اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶هزار و ۷۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۳ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
بر اساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، در شرایط غالب شدن سویه امیکرون در کشور و روند تصاعدی مبتلایان آن، هفت شهر کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند.
آغاز موج ششم کرونا با شورش اُمیکرون و دوباره روز از نو روزی از نو؛ آمار مبتلایان تصاعدی بالا می‌رود، رنگ‌های قرمز و نارنجی به نقشه کشور بازگشتند و بخش‌های بیمارستانی هم در حال تبدیل شدن به اورژانس‌های تنفسی هستند؛ صحنه شهر اما همه چیز عادی است و کسی نگران تلخی مرگ نیست...
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون مانع از ابتلاء فرد به کووید-۱۹ نخواهد شد، بلکه از شدت بیماری خواهد کاست، گفت: حال حاضر سویه غالب در کشور اُمیکرون است و زمان درگیر شدن یک فرد به این سویه به ۱/۵ تا ۳ روز کاهش یافته است.
وزارت بهداشت اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱هزار و ۸۵۱ مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۲۹ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به لزوم واکسیناسیون افزود: نزدیک به ۶ میلیون نفر از افراد واجد شرایط، برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند.