پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

شاهد دو سالگی فرزند ناخلف طبیعت بنام کرونا یا همان کووید 19 هستیم. مولودی که دو سال است حال و روز جهان را دگرگون ساخته و جماعت میلیونی را در جهان از صفحه روزگار محو کرده و خانواده‌های بسیاری را در غم عزیزان خود سوگوار کرده است.
معاون درمان ستاد کرونا استان تهران ضمن تشریح وضعیت کرونا در استان درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا، بیان کرد: تقریبا ۸۰ درصد مردم استقبال خوبی داشتند و تهران در زمینه واکسیناسیون از میانگین کشوری بالاتر است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این موضوع که به اندازه کافی کیت تشخیصی اومیکرون نداریم، گفت: امیدواریم با تولید کیت تشخیصی اومیکرون در کشور، دست ما برای انجام تست‌های بیشتر باز شود.

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا افزود: ایمنی ۲ دوز واکسن کرونا بعد از حدود ۶ ماه نصف می شود.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۰۷ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۲۶ نفر رسیده است.
دبیر کمیته علمی کرونا ابراز داشت: با توجه به اینکه امیکرون در دو سه هفته آینده به پیک خود می‌رسد کمیته علمی اعلام کرد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تعویق بیفتد تا ببینیم کجای کار قرار داریم.

وزارت بهداشت اعلام کرد: شناسایی روزانه بیماران کرونایی در کشور پس از ۶۱۴ روز، در شبانه روز گذشته سه رقمی شد. همچنین متاسفانه ۲۶ بیمار کووید ۱۹ نیز در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند.
عضو کمیته علمی کرونا در رابطه با داروهای خوراکی درمان کرونا بیان کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا دو داروی "پکسلووید" و "مولنوپیراویر" را برای درمان کووید تایید کرده است. افرادی که در شرایط اولیه بیماری یعنی سه روز اول پکلووید را به مدت 5 روز مصرف کرده‌اند، حدود 70 درصد از پیشرفت بیماری و بستری و مرگ و میر آن‌ها جلوگیری شده است.
مجموع مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۳۰۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۹۰۴ نفر رسیده است.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به عنوان «رئیس کمیته امنیت روانی و آرامش‌بخشی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» منصوب شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته متاسفانه ۲۴ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و در این بازه زمانی یکهزار و ۵۷۹ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.