جهان اطراف

در پی انتشار اخباری مبنی بر برقراری آتش‌بس موقت انسانی چندساعته در برخی از مناطق نوار غزه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) به شدت از تصمیمات دستگاه نظامی این رژیم انتقاد کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا امروز –یکشنبه– ضمن آنکه پیشنهاد صلح رئیس‌جمهور روسیه را رد کرد، مدعی شد که تحقق خواسته‌های مسکو، کی‌یف را «آسیب‌پذیرتر» می‌کند.

در یورش امروز اشغالگران به مناطق مختلف نوار غزه از جمله اردوگاه الفارعه، چند فلسطینی بازداشت شدند اما ۴۰ هزار فلسطینی امروز توانستند علی رغم محدودیت‌های اعمال شده از سوی اشغالگران، نماز عید را در داخل مسجد الاقصی اقامه کنند.

رییس‌جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور در یک مناظره ۹۰ دقیقه‌ای شرکت خواهند کرد، اما این مناظره بدون حضور تماشاچیان خواهد بود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد دو کشتی در حال غرق، هدیه عید قربان ارتش یمن به مقاومت فلسطین به خاطر مقاومت و پایداری است.

یک رسانه آمریکایی با ادعای رویت اسنادی مرتبط به مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، مطرح کرد که با توجه به پیشروی‌های طرفین در میدان جنگ و تمایل بیشتر اوکراین برای ملحق شدن به ناتو، حل‌وفصل موارد مورد اختلاف در مذاکراتی دیگر، بیش از پیش برای هموار کردن مسیر صلح دشوار به نظر می‌رسد.

سفارت تونس در ایران در بیانیه‌ای درباره مصوبه جلسه اخیر هیات دولت این کشور آفریقایی در ارتباط با لغو روادید برای سفر شهروندان ایرانی به تونس، توضیحاتی را در شبکه اجتماعی فیس بوک ارائه کرد.