جهان اطراف

رسانه‌های عبری گزارش دادند، نخست‌وزیر این رژیم برای آنکه کابینه ائتلافی‌اش تحت تاثیر معامله تبادل اسرا با حماس قرار نگیرد، به مذاکرات سیاسی روی آورده تا حیات سیاسی خود را تضمین کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، یک روز پس از سفر به مسکو، اواخر امروز (چهارشنبه) در آنکارا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و درباره مسائل منطقه رایزنی خواهد کرد.

یک نشریه آمریکایی گزارش کرد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در گفت‌وگو با قانونگذاران آمریکایی مدعی سوءقصد به جان خود شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشت واشنگتن در جریان دور جدید مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرای غزه که قرار است فردا (پنجشنبه) در دوحه قطر برگزار شود، پیشنهاد جدیدی را برای آتش‌بس غزه ارائه می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در جمع خبرنگاران مدعی شد که ایران مسئول هک کردن کارزار انتخاباتی وی است.

جنبش حماس فلسطین اعلام کرد موافقت دولت آمریکا با فروش میلیاردها دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی تاییدی بر این امر است که واشنگتن شریک جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه است.

اگرچه متحدان «دونالد ترامپ» در تلاشند تا او را متقاعد کنند که بر روی سیاست‌ها متمرکز شود، اما این رئیس‌جمهور سابق آمریکا که برای بازگشت به کاخ سفید تقلا می‌کند، همچنان بر روی مسائل حاشیه‌ای و توهین‌ها به جای سیاست و اصل کار، مانور می‌دهد.

سنوار شطرنج باز ماهری است که هم راه مذاکره را می‌داند و هم طریقه مبارزه را. حال باید دید در دوران رهبری سنوار مذاکرات آتش بس که با وقت کشی‌های اسرائیل تا به امروز بدون نتیجه مانده، چه مسیری را طی خواهد کرد.

پس از جنگ لفظی میان نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای این رژیم از تشدید اختلافات میان نتانیاهو و گالانت و ارتباط غیر مستقیم آنها از طریق شخص سوم پرده برداشتند.

نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان در جریان دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

یک نظرسنجی تازه نشان داد مردم آمریکا «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را صادق‌تر از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان می‌دانند، اما در مسئله غزه حتی هواداران حزب دموکرات نیز امتیاز مطلوبی به او نمی‌دهند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی درباره فروپاشی اقتصاد این رژیم هشدار داد و گفت: با تداوم بحران اقتصادی، اسرائیل دیگر توان تامین امنیت خود و مقابله با ایران را نخواهد داشت.