جهان اطراف

ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور امروز پنجشنبه با نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رئیس جمهور پیشین، دونالد ترامپ گفت‌وگوی تلفنی انجام داده تا درباره سوءقصد علیه وی گفت‌وگو کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اقدام اخیر پارلمان رژیم صهیونیستی در تصویب طرحی علیه تشکیل کشور فلسطین تاکید کرد که بدون تشکیل این کشور برای هیچکس صلح و امنیت وجود نخواهد داشت.

گروه های مقاومت فلسطین، هتک حرمت «مسجدالاقصی» توسط «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را نشانه پیشرفت توطئه اشغالگران در یهودی سازی و تسلط بر مقدسات امت اسلامی دانستند.
معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که بعید نیست مسکو در پاسخ به استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان، سامانه‌های مشابهی با تجهیزات هسته‌ای مستقر کند.
آلمان به خاطر احتمال بازگشت «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا به قدرت، کمک‌های نظامی به اوکراین را به نصف کاهش می دهد.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه اعلامی اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا برای تبدیل این اتحادیه به اتحادیه‌ای دفاعی گفت: روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس در اتحادیه اروپا ایجاد نکرده و نمی‌کند و در اوکراین، از منافع خود دفاع می‌کند.

یک موسسه حقوق بشری با استناد به اطلاعاتی که از بازداشت‌شدگان اهل غزه در زندان عوفر رژیم صهیونیستی به دست آورده است، اعلام کرد که این زندان درواقع یک قبر روی زمین است که فلسطینی‌ها در آن هرروز می‌میرند.
کاخ سفید از مثبت شدن تست کووید-۱۹ «جو بایدن» خبر داد و بدین ترتیب رئیس‌جمهور آمریکا خود را در «دِلاور» قرنطینه کرده و برنامه‌های کاری‌ و سخرانی‌اش در لاس وگاس لغو شده است.
منابع آگاه می‌گویند رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به جو بایدن گفته است در صورت عدم کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری و شکست در برابر ترامپ ممکن است شانس دموکرات‌ها را برای پیروزی در مجلس نمایندگان هم از بین ببرد.

کاخ سفید این گونه خبر داده است که جو بایدن به کووید-۱۹ مبتلا شده و سخنرانی وی در لاس وگاس لغو شده است.
«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده و سفیر دائم آمریکا در سازمان ملل که کشورش همواره از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها حمایت کرده است با ابراز دلسوزی ریاکارانه گفت که غیرنظامیان غزه در جهنم زندگی می‌کنند.

منابع رسمی رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب با تأیید موشک باران مناطق مختلف فلسطین اشغالی گزارش دادند که حزب الله در ۲۴ ساعت ۸۰ موشک شلیک کرده است.