جهان اطراف

نظرسنجی‌های جدید موسسه ایپسوس در حالی حکایت از برتری ۵ درصدی کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها برابر رقیب جمهوری‌خواهش دارد که در نقطه مقابل وعده‌های اقتصادی دونالد ترامپ جذابیت بیشتری برای رای دهندگان دارد.

تسلط آذربایجان بر این گذرگاه و حذف ارمنستان، یک موقعیت بسیار ممتاز راهبردی و اقتصادی را در اختیار باکو قرار خواهد داد و فرصت مناسبی است که با تسلط بر این کریدور، ارمنستان را از همسایگی با ایران دور کند.
«ملانیا ترامپ» همسر «دونالد ترامپ» سابق آمریکا و کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در پیام ویدیویی خود همچنین گفت: «هرگز تصورش را هم نمی‌کردم که حریم خصوصی‌ام روزی در آمریکا مورد تجاوز قرار بگیرد.»

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه نسبت به خطر وقوع یک فاجعه انسانی واقعی در این باریکه با توجه به ادامه جنگ و افزایش شمار آوارگان هشدار داد.

شیلا شرفیلس-مک کورمیک، نماینده دموکرات ، روز شنبه ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مورد مهاجران هائیتی در اسپرینگفیلد، اوهایو را محکوم کرد و هشدار داد که لفاظی های وی می تواند منجر به خشونت علیه مهاجران شود.

معاون شورای امنیت روسیه تاکید کرد که هیچ کس به دنبال جنگ هسته‌ای نیست، اما مسکو در صورت تمام شدن صبرش، می‌تواند از سلاح هسته‌ای استفاده کند.

چین در واکنش به اظهارات رئیس جزیره تایوان هشدار داد که این جزیره را به سوی خطر درگیری نظامی سوق ندهید.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه عنوان کرد که با «ولودیمیر زلسنکی» رئیس‌جمهور و «آندری سیبیها» وزیر خارجه اوکراین درباره با حملات به خاک روسیه با استفاده از تسلیحات دوربرد گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه هلند با طرح ادعاها پیرامون ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه، از احضار سفیر ایران خبر داد.

سازمان آگهی های پرسون