جهان اطراف

یک رسانه آمریکایی با ادعای رویت اسنادی مرتبط به مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین در سال ۲۰۲۲، مطرح کرد که با توجه به پیشروی‌های طرفین در میدان جنگ و تمایل بیشتر اوکراین برای ملحق شدن به ناتو، حل‌وفصل موارد مورد اختلاف در مذاکراتی دیگر، بیش از پیش برای هموار کردن مسیر صلح دشوار به نظر می‌رسد.

سفارت تونس در ایران در بیانیه‌ای درباره مصوبه جلسه اخیر هیات دولت این کشور آفریقایی در ارتباط با لغو روادید برای سفر شهروندان ایرانی به تونس، توضیحاتی را در شبکه اجتماعی فیس بوک ارائه کرد.

ثروت جهانی شامل تمام دارایی‌ها اعم از دارایی‌های پولی و غیرمالی در تمام مناطق جهان است. بر اساس گزارش جهانی ثروت گروه کردیت سوئیس (Credit Suisse)، آسیا با مجموع ثروت حدود ۱۷۷.۸۲ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۲، ثروتمندترین قاره بوده است. در این مطلب به ثروتمندترین کشورهای آسیا نگاه دقیق‌تری می‌اندازیم.
معاون جو بایدن که جهت شرکت در کنفرانس صلح اوکراین به سوئیس سفر کرده، از کمک ۱.۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین برای تقویت بخش انرژی و رسیدگی به نیازهای بشردوستانه این کشور خبر داد.

مقامات صهیونیست در تلاش هستند تا با ارائه طرح‌هایی درباره اداره غزه پس از جنگ، خود را از مخمصه کنونی خارج کنند و از تلفات نظامیان خود بکاهند اما مسئله اصلی اینجاست که طرح ‌های ارائه شده غیرقابل اجراست و عملا راهکاری در دسترس نیست.
سازمان‌های بین‌المللی با هشدار درباره افزایش آمار مرگ بر اثر گرسنگی در غزه اعلام کردند اگر اقدامی جدی برای باز کردن گذرگاه‌ها و ورود موثر کمک‌ها به این منطقه انجام نشود تا ماه اکتبر شاهد یک فاجعه غذایی در غزه خواهیم بود.
روسای جمهور آمریکا و فرانسه به تازگی در بیانیه‌ای بی سر و ته، ادعاهای تکراری را علیه کشورمان مطرح کرده‌اند و به نظر می‌رسد که در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری کشورمان صرفا به دنبال تشدید تنش ها علیه‌ ایران در محیط بین المللی بوده‌اند.