جهان اطراف

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست وزیر قطر دادند.

سرپرست وزارت امورخارجه ایران با اشاره به اینکه بریکس هسته مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکاست، گفت ایران می‌تواند در کنار دیگر قدرت‌ها، در تعیین مسیر آینده جهان سهیم باشد.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با شورای عالی قضایی قطر گفت: همکاری‌های دو کشور ایران و قطر در حوزه مسائل سیاسی و منطقه‌ای، مطلوب و روبه پیشرفت است و این امر طی سالیان اخیر و در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور فقید کشورمان، برجسته‌تر بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه هیچ راهی برای سازش با دشمن صهیونیستی وجود ندارد، گفت: مردم مقاوم غزه تصمیم گرفتند که زیر بار ذلت نروند تا به زندگی روشن، عزت و آزادی دست پیدا کنند.

نماینده سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کردند تا روند گفت‌وگوهای صلح با قوت ادامه یابد و بر تداوم گفت‌وگوهای سیاسی به‌منظور حل و فصل اختلافات و امضای توافق صلح نیز تاکید کردند.

وزیر امور خارجه روسیه بر تعهد این کشور در تکمیل روند نهایی‌سازی توافق جامع همکاری با ایران تاکید کرده و گفت که پس از حل شدن برخی مسائل قانونی مرتبط با این توافق از سوی ایران، توافق آماده امضا خواهد بود.

بنا بر گزارش‌ها، امانوئل ماکرون در حال گفت‌وگو با حلقه نزدیک خود در مورد امکان استعفا از سمتش به‌عنوان رئیس کشور، در صورت پیروزی احزاب راست در انتخابات پارلمانی آتی است.
عملیات آزادسازی چهار تن از اسرای صهیونیستی منجر به شهادت تعداد زیادی فلسطینی شد؛ عملیاتی که موفقیت‌آمیز نبوده و مشکلاتی که رژیم صهونیستی را در عرصه بین‌المللی تهدید می‌کنند، مرتفع نکرده است.