جهان اطراف

منابع عراقی اعلام کردند واشنگتن ظرف ۴۸ ساعت گذشته از طریق میانجی‌ها پیام‌هایی را برای ایران فرستاده مبنی بر این که خواهان جنگ در لبنان نیست.

پزشکیان در دیدار نخست‌وزیر گرجستان:

توسعه روابط ایران و گرجستان در جهت رفاه دو کشور است

رئیس‌جمهوری توسعه روابط ایران و گرجستان را معادله‌ای برد - برد، نه فقط برای تهران و تفلیس بلکه برای کل منطقه دانست و گفت: ایران نیز همچون گرجستان مصمم است در زمینه‌های مورد علاقه طرفین برای فعال کردن ظرفیت‌های متنوع، همکاری‌های متقابل را در جهت رفاه و توسعه ملت‌های دو طرف کشور گسترش دهد.

برخی از زنان آمریکایی که از فلسطین حمایت می‌کنند، زمانی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلویزیون ظاهر شد، اقدام به شکستن صفحه تلویزیون خود کردند.
معاون اول رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر کوبا با بیان راهبرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط در عالی ترین سطح با کشورهای دوست و ضد استکباری، گفت: توسعه همکاری های تهران–هاوانا در همه زمینه ها از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت چهاردهم با ارزیابی وضعیت فعلی روابط با سوریه، تدابیر لازم برای تسریع در اجرای توافقات فیمابین را اتخاذ خواهد کرد، گفت: دو کشور علاوه‌بر گسترش تعاملات، زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌ها میان کشورهای اسلامی دارند که باید بالفعل شود.

قالیباف در دیدار رئیس مجلس مالزی؛

افول یکجانبه‌گرایی در کل دنیا مشهود است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فضای هژمونی و یکجانبه‌گرایی در دنیا رو به افول است و در کل دنیا و همچنین غرب و شرق آسیا مشهود است.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا صبح دوشنبه به وقت محلی با همتای اسرائیلی خود پیش از عملیات نظامی پیش‌بینی‌شده تل آویو در داخل لبنان گفت‌وگو کرد در حالی که کاخ سفید نگرانی ها از یک "جنگ همه جانبه" میان اسرائیل و حزب الله را رد کرد.

شبکه خبری «ان. بی. سی» آمریکا امروز (دوشنب) به نقل از ارتش اوکراین گزارش داد که نیروهای روسیه شدیدترین حملات خود را در نزدیکی شهر شرقی و استراتژیک «پوکروفسک» انجام می‌دهند که تهدیدی علیه یک مسیر مهم تدارکاتی برای نیروهای اوکراینی است.

رئیس جمهور ضمن تجلیل از سابقه مبارزاتی ملت کوبا در برابر امپریالیسم، توسعه و گسترش روابط میان کشورهای مستقل و آزادی‌خواه نظیر ایران و کوبا را در مقابله با یکجانبه‌گرایی، نقش‌آفرین و موثر دانست.

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد نتانیاهو مجددا استراتژی تعلل، تأخیر و فرار از رسیدن به توافق را با ایجاد شروط و خواسته‌هایی جدید در پیش گرفته است.

«سعید بن محمد بن أحمد الصقری» وزیر اقتصاد و فرستاده ویژه پادشاه عمان روز دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳ وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد شد.
گفتگوی رئیس جمهور فرانسه با پزشکیان:

حمله به لبنان تبعات سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت

رئیس جمهور ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی،‌ نسبت به تبعات و نتایج هرگونه تجاوز به لبنان هشدار داد و گفت: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد که تبعات سنگینی برایشان به همراه خواهد داشت.

هیأت عالی رتبه حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور جدید کشورمان به ایران سفر می کند.

سیاست یک بام و دوهوای مسوولان کمیته بین‌المللی المپیک در این دوره بیش از هر زمانی نمایان شده جایی که رژیم صهیونیستی با کشتار بی‌رحمانه در غزه یکی از کشورهای حاضر در پاریس است.

در حالی که رسانه‌های عبری زبان از پیام صریح واشنگتن به تل‌آویو در رابطه با حمله به لبنان پرده برداشتند، یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد، ارزیابی واشنگتن آن است که این واکنش محدود خواهد بود.
سازمان آگهی های پرسون