جهان اطراف

سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران را اقدامی فراقانونی و مردود خواند و افزود که گزارش‌ها درباره این رویداد را از نزدیک دنبال می‌کند.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه ضمن آنکه از رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان خواست تا از یک درگیری تمام‌عیار جلوگیری کنند، هشدار داد که جنگی گسترده‌تر تمام منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وزیر دفاع استرالیا امروز (چهارشنبه) در مورد خطرات «عمیق» تشدید بیشتر تنش در غرب آسیا پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در خاک ایران، هشدار داد.

نخست‌وزیر و وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌های جداگانه ترور شهید «اسماعیل هنیه» را محکوم کرده و خواستار پاسخگو کردن مسببان آن شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با قدردانی از تلاشها و زحمات مردم و دولت عراق برای زمینه‌سازی برگزاری مطلوب و باشکوه راهپیمایی دهها میلیونی اربعین، پیگیری پرونده‌های کاری میان جمهوری اسلامی ایران و عراق و به سرانجام رساندن آنها را از اولویت روابط دو کشور در دوره جدید برشمردند.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست های دوگانه واشنگتن و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۱۲ فرد و نهاد تسهیل کننده خرید پهپاد و موشک ایرانی اعمال کرده است.

سازمان آگهی های پرسون