جهان اطراف

حزب‌الله لبنان هرگونه ارتباط را با حمله موشکی به منطقه «مجدل الشمس» واقع در جولان اشغالی سوریه که منجر به کشته شدن ۱۰ اسرائیلی و زخمی شدن حداقل ۳۰ نفر دیگر شد، تکذیب کرد.

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (شنبه) گفت که به برگزاری تجمعات در فضای باز ادامه می‌دهد و سرویس مخفی آمریکا باید از او محافظت کند.
شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر ۲۰۲۴ کمتر از دو هفته دیگر یعنی اوایل ماه آگوست (اوت) معاون خود را اعلام خواهد کرد.

وزارت امور خارجه عراق جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به یک مدرسه محل استقرار آوارگان فلسطینی در نوار غزه را به شدت محکوم کرد و از نهادهای بین المللی خواست به مسوولیت خود در زمینه توقف این جنایات اقدام کنند.

نشریه انگلیسی نوشت، چشم‌انداز پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به ضرر آنچه که این نشریه یک «توافق صلح عادلانه» برای اوکراین می‌خواند، خواهد بود.

در پی طرح اظهاراتی درباره پایان جنگ اوکراین از سوی «دونالد ترامپ» که موجب نگرانی متحدان غربی آمریکا شده، وزیر دفاع انگلیس به این نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا هشدار داد که پیروزی روسیه در جنگ اوکراین به نفع ایالات متحده نخواهد بود.

مقام‌های کره‌جنوبی با بیان اینکه سئول تحریکات پیونگ‌یانگ را به هیچ شکلی تحمل نخواهد کرد، افزودند: ما از کشورهای «آسه‌آن» می‌خواهیم پیام واحدی علیه برنامه توسعه‌ هسته‌ای کره‌شمالی صادر کنند.

کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به سفر اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا اظهار کرد:سفر انجام شده سفر مهمی بود ولی نتانیاهو در این سفر نتوانست که برخی از مشکلاتی که بین آمریکا و اسرائیل ایجاد شده است را حل کند و یا از بین ببرد و این مشکلات همچنان وجود دارد.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد یک رشته حملات تروریستی احتمالی در بخش جنوبی این کشور را خنثی و چندین مظنون را در این رابطه بازداشت کرده است.

در حملات امروز ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس در جنوب نوار غزه ۳۱ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که به واشنگتن سفر کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار روز پنجشنبه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل وی را ترغیب کند تا توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد.

سازمان آگهی های پرسون