جهان اطراف

این نرخ تورم که بیست و پنجمین تورم ماهانه منفی این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش مواد غذایی و نوشیدنی قرار گرفته که نرخ تورم آن به منفی ۲.۶۸ درصد رسیده است.
ارزش سهام شرکت آمازون ۴.۷ درصد افزایش یافت و طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۸.۴ میلیارد دلار به ثروت جف بزوس افزوده شد و به رکورد ۲۱۱ میلیارد دلار رسید.
نخست‌وزیر روسیه گفت: در اوج پاندمی کرونا حدود ۴۵ درصد کل شرکت‌ها و تجارت‌های روسیه توانستند به دورکاری سوئیچ کنند و این فرصت بزرگی را برای تجارت الکترونیک به وجود آورد.
طبق گفته وزارت نفت عراق، این پالایشگاه جدید در استان ذی‌قار در جنوب این کشور ساخت خواهد شد و سوخت دارای استاندارد یورو 5 را تولید می‌کند.
صادرات برق روسیه در نیمه اول ۲۰۲۱ به ۱۰.۲ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است، در حالی که در دوره مشابه سال قبل ۵.۲ میلیارد کیلووات ساعت برق به خارج فروخته شده بود.
یونسکو با استناد به مسائلی مانند تجمع بیش از حد گردشگران در این منطقه، ونیز را در فهرست میراث جهانیِ در معرض خطر قرار داد. هرچند، مسئئولین گردشگری این شهر قصد دارند با ارائه طرح‌های مختلف، این شهر توریستی را از خطر نجات دهند.

اعتراض امارات به محاسبه تولید مبنا در توافق ماه آوریل ۲۰۲۰ در نشست کمیته وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، سبب نیمه‌تمام ماندن نشست این کمیته و تاخیر در برگزاری هجدهمین نشست اوپک پلاس شد.