جهان اطراف

مقامات آمریکایی تزریق دُز سوم واکسن کرونا ویروس برای افرادی با ضعف سیستم ایمنی بدن را تایید کردند.
میانگین صنعتی داو ۲۲۰.۳۰ واحد یا ۰.۶۲ درصد رشد کرد و به رکورد تاریخی ۳۵,۴۸۴.۹۷ واحد رسید.
طبق اطلاعات به دست آمده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، شرکت سرمایه گذاری وی با نام کانادا اینوستمنت حدود ۲.۴ میلیارد دلار سهام شرکت مایکروسافت را به ملیندا منتقل کرده است.
نرخ بیکاری ترکیه در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن به ۱۰.۶ درصد رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل ۲.۶ درصد کاهش پیدا کرده است.
عربستان کسری بودجه 4.6 میلیارد ریالی (1.23 میلیارد دلار) خود را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام کرد که نسبت به 109.2 میلیارد ریال گزارش شده است.
این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماه قبل و ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته که تورم آن به مثبت ۶.۹ درصد افزایش پیدا کرده است.
ولادیمیر کولیچف، می‌ گوید: داده‌های ماه‌های اخیر نشان می‌دهد دینامیک ریکاوری بسیار امیدوارکننده‌تر شده و انتظار می‌رود رشد اقتصادی امسال شتاب گرفته و بالای ۴ درصد جهش کند.
وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد کسری تجاری آمریکا ۶.۷ درصد در ماه ژوئن جهش کرده و به رکورد ماهانه تاریخی ۷۵.۷ میلیارد دلار رسیده است.
میزان مصرف انرژی آلمان در ۳ ماهه دوم شتاب گرفته است چراکه داده‌ ها نشان می‌دهد در ۳ ماهه اول میزان مصرف ۰.۸ درصد کمتر از دوره مشابه سال گذشته بوده است.
تورم ۰.۶ درصدی که بالا ترین تورم ثبت شده در سوئیس طی ۲۶ ماه اخیر محسوب می‌شود بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش حمل و نقل با ۵.۰ درصد قرار گرفته است.
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۰۵.۷۲ واحد بسته شد.
بالاترین نرخ تورم مربوط به بخش حمل و نقل با ۲۴.۶۲ درصد بوده است و پس از این بخش نیز، انرژی با تورم ۲۱.۵۱ درصدی و مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۷.۲۲ درصد قرار دارند..
نرخ تورم که بالاترین تورم های ثبت شده در ۱۸ سال اخیر در آلمان محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۱۱.۶ درصد رسیده است.