جهان اطراف

روزنامه گاردین در گزارشی درباره ترور رهبر سیاسی حماس آن را نشان‌دهنده بی‌اعتنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روابط با واشنگتن توصیف و تاکید کرد: ترور اسماعیل هنیه یک شکست استراتژیک برای نتانیاهو است.

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آبان‌ماه آمریکا که پیشتر حاضر به مناطره با کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها نشده بود، از موافقت خود با برگزاری این مناظره خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مجامع بین‌المللی و فعالان حقوق بشر به مسئولیت قانونی و انسانی خود در قبال شکنجه‌های زندانیان توسط نیروهای اسرائیلی که رکورد جدیدی را در مقایسه با «گوآنتانامو» و «ابوغُریب» ثبت کرده است، عمل کنند.

رسانه‌ها گزارش کردند بعد از تهدید محور مقاومت به پاسخ حتمی به ترورهای اخیر شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید فواد شکر، از فرماندهان مقاومت لبنان، حداقل ۱۵ شرکت هواپیمایی از کشورهای مختلف تصمیم گرفتند پرواز از مبدا یا به مقصد فلسطین اشغالی را متوقف کنند.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه اسرائیل خودش را در محاصره چند جبهه و راهی غیرقابل برگشت می بیند تاکید کرد پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه در تهران، بسیار قوی و موثر و متفاوت از حمله قبلی (وعده صادق) خواهد بود.
رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند سیل شدیدِ امروز (شنبه) در استان «سیچوان» این کشور چندین خانه را با خود برد و شماری از ساکنان منطقه نیز مفقود شده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور و امیر قطر بر دیدگاه‌های مشترک تهران و دوحه درخصوص مسائل منطقه‌ای بویژه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ضرورت آتش بس فوری و شرافتمندانه در غزه تاکید کردند.

«موسسه آتشفشان‌شناسی و زلزله‌شناسی فیلیپین» گزارش داد زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۸ ریشتر صبح امروز (شنبه) استان «سوریگائو جنوبی» در این کشور را لرزاند.
رسانه‌های رسمی رژیم اسرائیل از شلیک ده‌ها موشک به سمت اراضی اشغالی در فلسطین خبر دادند که بنا به اذعان این رسانه‌ها، پدافند این رژیم تنها تعداد کمی را رهگیری کرده است.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پی حملات اسرائیل به بیروت و تهران و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به تهران سفر کرده بود، خواستار اقدام دیپلماتیک جامع در منطقه خاورمیانه شد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اکنون نتانیاهو به ترور دل خوش کرده تا دستاوردهایی برای خود دست و پا کند و به نمایش بگذارد، غافل از اینکه ترور رهبران تأثیری بر مقاومت ندارد و تجربه نشان داده که مقاومت همواره در حال رشد و تقویت است.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی، ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس را یک «قتل غیرقابل تحمل» دانست که در قلمرو حاکمیتی ایران رخ داده است.
حزب الله لبنان چهارشنبه شب رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد «فواد علی شکر» فرمانده ارشد مقاومت اسلامی لبنان در حمله تروریستی روز گذشته رژیم اشغالگر صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.
سازمان آگهی های پرسون