جهان اطراف

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شیوع بیماری سرخک در عراق خبر داد و به هموطنانی که قصد شرکت در مراسم اربعین دارند، تاکید کرد: قبل از سفر، از کامل بودن سابقه واکسیناسیون سرخک کودکان زیر ۱۵ سال خود اطمینان داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز – پنجشنبه – گفت چین امیدوار است که گروه‌های فلسطینی بتوانند هر چه زودتر یک کشور مستقل ایجاد کنند.

«نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا در کتاب خاطراتی که قرار است به زودی منتشر شود، «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده را «نامتعادل» دارای «اختلال حواس» توصیف کرد.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی با میانجی گری چین برای برقراری صلح مخالفت کرده و تاکید کرد که تنها می خواهد پکن روسیه را برای پایان دادن به این جنگ تحت فشار بگذارد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر تعهد دولت چهاردهم به اجرای نقشه راه بلندمدت روابط ایران و بلاروس، گفت: در اولین فرصت پس از شروع به کار کابینه دولت چهاردهم مسئول کمیسیون مشترک دو کشور مشخص شده و به وی تاکید خواهم کرد که اجرای توافقات فیمابین را با سرعت و جدیت دنبال کند.

پس از ماه‌ها انتظار از سوی کی‌یف، رسانه خبری بلومبرگ روز چهارشنبه اعلام کرد بالاخره نخستین محموله از جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۶ وارد اوکراین شدند؛ جنگنده‌هایی که توسط اعضای اروپایی ناتو از جمله دانمارک و هلند تهیه شده‌اند.
پادشاه عربستان در نامه‌ای برای ادامه توسعه روابط بین دو کشور ایران و عربستان و ادامه هماهنگی و مشورت به منظور ارتقای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی ابراز امیدواری کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی خیالی و بی اساس و بدون اشاره به حمله بزدلانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه و ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در تهران ادعا کرد:در زمان من هیچ کس به کسی حمله نکرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که چندین نهاد را به دلیل کمک به خرید تسلیحات برای انصارالله یمن تحریم کرده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در پی حملات تروریستی اسرائیل به لبنان و ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس گفت: دبیر کل سازمان ملل معتقد است که حملاتی که در جنوب بیروت و تهران دیده‌ایم تشدید خطرناک تنش ها را نشان می‌دهد.

به شهادت رساندن اسماعیل هنیه عبور گستاخانه رژیم صهیونیستی از خط قرمزهاست و ما آرام نمی گیریم زیرا خونخواهی مهمان شهید را وظیفه خود می دانیم.

تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه، روز چهارشنبه در پی تجاوز رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه در تهران، نسبت به تحولات منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به سنگاپور همزمان با تاکید بر اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه، مدعی شد که ایالات متحده در ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران دخالتی نداشته است.

سازمان آگهی های پرسون