جهان اطراف

در حال حاضر ۵۱ فرد با ثروت بالای ۳۰ میلیارد دلار در جهان وجود دارند و برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ فرد ثروتمند جهان باید دست‌کم ۱۹ میلیارد دلار ثروت داشت.
بدهی ایالت های آمریکا دو تریلیون و ۱۳۳ میلیارد و ۵۵۶ میلیون دلار و سهم هر شهروند آمریکایی از بدهی های دولت این کشور معادل ۶۴۰۱ دلار بوده است
شرکت آمازون به دلیل استفاده از اطلاعات شخصی کاربران بدون موافقت آنها ونقض مقررات حریم خصوصی اتحادیه اروپا جریمه شد.

هند وچین برای کنترل بازار جهانی نفت از دو رویکر استفاده می‌کنند: ذخایر نفت خود را به بازار تزریق می‌کنند و انبارهای ذخیره کننده نفت خود را توسعه می‌دهند.
رئیس جمهوری پیشین آمریکا هیچ حرف ناگفته‌ای را در تازه‌ترین حمله مستقیم خود علیه برنامه زیرساختی یک تریلیون دلاری جو بایدن بر جای نگذاشته است.
رسانه‌های عراقی از شلیک دو راکت به اطراف سفارت آمریکا در بغداد و ناتوانی سامانه‌های ضد هوایی مستقر در رهگیری این راکت‌ها خبر دادند.
آندرو لیویتاس کارگردان فیلم سینمایی «میناماتا» نامه‌ای به کمپانی مترو گلدوین مایر (MGM) ارسال کرده و این استودیو را به از بین بردن و دفن کردن اثر سینمایی اش متهم کرده است.
مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند حتی بعد از واکسیناسیون نیز افراد ملزم به زدن واکسن در مکان‌های سربسته هستند.
محققان به کمک فناوری‌های روز به مجموعه‌ای از بقایای باستان‌شناختی و سازه‌های باستانی در بستر کانال ترپورتی در شرق جزیره مرکزی ونیز دست یافتند.

ریزش مجدد ۵.۰۳ درصدی ارزش پزو در برابر دلار در سومین روز از معاملات هفتگی، میزان سقوط این ارز در برابر دلار در سال ۲۰۲۱ به ۳۴ درصد افزایش یافت.