جهان اطراف

وزارت خارجه سوریه در پیامی برای کره شمالی ضمن تسلیت به این کشور به دلیل تلفات سیل، با سران، دولت و ملت کُره ابراز همبستگی کرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز (یکشنبه) گفت: وزیر دفاع این کشور در مکالمه تلفنی اخیر با همتای آمریکایی خود پیامی ارسال کرد و دو طرف توانستند از بروز چرخه تشدید تنش‌های دیگر جلوگیری کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز شنبه اعلام کرد نهادهای اجرایی و شورای مشورتی آن، روند مشورت‌ها برای انتخاب رئیس جدید جنبش به‌عنوان جانشین شهید اسماعیل هنیه را آغاز کرده‌اند و پس از پایان رایزنی‌ها، رئیس جدید دفتر سیاسی اعلام خواهد شد.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر در آمریکا امروز اعلام کرد: «دونالد ترامپ» دبه کرد؛ ۱۰ سپتامبر در «فاکس نیوز» مناظره نمی‌کنم.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای در واکنش به بمباران مدرسه «حمامه» شهر غزه که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شده است، اعلام کرد دشمن صهیونیست بر ادامه نسل‌کُشی از طریق هدف قرار دادن غیرنظامیان اصرار دارد.

منابع رسانه‌ای از سفر بی‌نتیجه هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به قاهره و بازگشت زودهنگام آن به دلیل اختلافات میان مقامات این رژیم پرده برداشتند.

دولت انگلیس از شهروندان خود در لبنان خواسته است که به علت ترس از وقوع جنگ همه‌جانبه بین اسرائیل و مقاوت لبنان و درگیری منطقه ای گسترده‌تر، فورا این کشور را ترک کنند.

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به دلیل وقوع سیل در شمال غرب این کشور ابراز همدردی کرده و به وی تسلیت گفته است.

سازمان آگهی های پرسون