حرف وزارت‌خانه‌ها

مونسان بیان کرد: «سال گذشته مجلس قانونی را مصوب کرد که بر اساس آن دستگاه‌های مختلف که دارای بناهای تاریخی هستند باید به حفظ و صیانت از این آثار کمک کنند. این مصوبه خوبی است و می‌تواند به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بودجه اندکی که در اختیار دارد در خصوص صیانت بهتر از آثار تاریخی کمک کند.»

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت:

روند مشکلات «شاد» نزولی است


وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که از شاد استفاده می‌کنند، می‌توانند شهادت دهند که هنوز مشکلات وجود دارد، ولی روند مشکلات نزولی است.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه همه باید در جهت صیانت از حقوق سهامداران بازار سرمایه حرکت کنیم اما این به معنای تضمین نیست، اظهار امیدواری کرد هر چه سریعتر اعتماد به بازار بازگردد و به پویایی برسد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه تجارت و ترانزیت یکی از ضرورت های شکوفایی اقتصادی کشور است از این رو در دولت تدبیر و امید گسترش ظرفیت راه های ترانزیتی و توسعه شبکه ریلی به صورت ویژه در دستور کار بوده و تا آخرین روز کاری دولت هم این روند تداوم دارد.
وزیر بهداشت درباره ضرورت اعمال محدودیت های جدید جهت مقابله با کرونا گفت: اجرای محدودیتها از اول آذرماه، گرچه دیر است اما مغتنم است که این وضعیت اورژانسی را هرچه زودتر دریابیم. اگر قرار است محدودیت ها درست اجراشود اما با تاخیر، ما ترجیح می‌دهیم تا اینکه با عجله و شکسته و نیم‌بند اجرا شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

روند ترخیص کالا از گمرکات کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ترخیص حدود یک هشتم کالا‌های موجود از گمرکات کشور در ۱۰ روز اخیر خبر داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مبحث «مکان سوم» به عنوان یکی از مباحث روز دنیا گفت: هر اندازه مکان‌های سوم ما با زیست بوم فرهنگی و تعالی انسانی همراه‌تر باشند، محیط خانه و محل کار نیز محیط سالم‌تری خواهد بود و در این مسیر یکی از ایده‌های مورد توجه این بود که کتابخانه می‌تواند این مکان سوم باشد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

کاهش قیمت مسکن با تداوم کاهش نرخ ارز

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ریزش قیمت دلار و تثبیت آن، انتظار جامعه برای از بین رفتن حباب‌های چند لایه قیمتی که با جهش نرخ دلار ایجاد شده بود، به‌حق است و باید شاهد ورود به کانال‌های واقعی قیمت‌ها در تمام بخش‌ها و کالاها و خدمات باشیم.
وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان ما باید طب سنتی را بشناسند، گفت: کمیته‌ای ملی با حضور صاحب‌نظران برای احیای جنبه‌های علمی طب سنتی جهت آشنایی دانشجویان با مکتوبات بازمانده از دانشمندان گذشته علوم تشکیل شود.

وزیر کشور گفت:‌ باید افکار عمومی خودمان را مقابل رسانه‌های خارجی مدیریت کنیم و نباید جامعه را در مقابل پدیده‌های بیرونی کشور شرطی کنیم که متاسفانه این اتفاق الان افتاده است؛ ضمن اینکه باید بانک مرکزی در مورد ارز دخالت کند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: همزمان در حال تحول تجهیزات سخت افزاری، نرم افزاری و تحول در نیروی انسانی سازمان هواشناسی هستیم تا با دیتای درست آسیب‌ تغییرات آب و هوایی برای مردم کاهش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت شیوه نامه جدید واردات در مقابل صادرات را حرکت خردمندانه برای حمایت از صادرات و افزایش تولید در کشور توصیف کرد و گفت: مباحث تعهدات ارزی اقلام کالایی گروه‌های ۲ و ۳ همانند گذشته با بانک مرکزی خواهد بود.