حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر بهداشت با اشاره به نامه اش برای قطع پروازهای بین ایران و انگلیس گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو در سال جدید میلادی، باید تست های سریع در فرودگاه های بین المللی کشور که پرواز خارجی دارند برای مسافران ورودی، اجباری شود.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که برای بررسی وضعیت بازار جهانی نفت به مسکو سفر کرده است، گفت: در دیدار با مقامات روسیه، برای توسعه همکاری های فنی در حوزه نفت و گاز با این کشور توافق کردیم.
وزیر ارتباطات گفت: قبل از دولت تدبیر و امید ابزارهای دیجیتال به اندازه کافی در دسترس مردم نبود. اماتوسعه زیرساخت‌های ارتباطی باعث شد ایران دوبار در دو دوره اندازه‌گیری بین‌المللی، بالاترین نرخ رشد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دست بیاورد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به دست‌نوشته سال ۱۳۷۵ مقام معظم رهبری در توس گفت: «فرمان رهبر معظم انقلاب برای آبادانی توس اجرا شد.»
وزیرکار با بیان اینکه ۳ میلیون تولیدکننده محصولات مشاغل خانگی داریم، گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شیوه‌نامه استقرار مسیر استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند، ما همیشه این را گفته ایم.
وزیر خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: مؤسسه پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه «ممری» با نزول به سطح تازه‌ای از ابتذال، استفاده طعنه‌آلود من از کلمه جهود را دستاویز متهم کردن من به یهودی‌ستیزی قرار داد.
وزیر علوم، تحقیقات غلامی با بیان اینکه شکل‌گیری صندوق‌های پژوهش و فناوری در کنار پارک‌های علم و فناوری جزو ضروریات بوده است، گفت:‌ در واقع یک زیرساخت خوب برای تامین مالی فناوری کشور با حضور بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه ایجاد شده است که نیاز به تقویت دارد.

وزیر کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی بودجه کشور و دستگاه‌های اجرایی با ارائه پاسخ‌های لازم و رفع شبهات از لایحه بودجه صیانت کنند.
وزیر اقتصاد در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه :

پرتفوی صنعت بیمه درهفت ماهه نخست امسال به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در بیست و هفتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان ریسک های نوظهور در صنعت بیمه، فرصت ها و چالش ها از دو برابر شدن پرتفوی بیمه ای کشور در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش آن به ۴۳ هزار میلیارد تومان خبر داد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظلمی که در این سال‌ها به واسطه انواع تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ملت ایران رفته پس از واقعه کربلا بی‌نظیر است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تولید بذر بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم که با توجه به عقب ماندگی در تولید بذر صیفی و سبزیجات تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ به خودکفایی در تولید این نوع بذر برسیم.

.

وزیر نیرو با اشاره به مصوبه دولت برای رایگان شدن قبض آب برای کم‌ مصرف‌ها، عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که در بخش آب و در شرایط فعلی حدود ۴ میلیون مشترک در سطح کشور مشمول کم‌ مصرفی هستند که امید است به این تعداد اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری دولتی حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی تکمیل راه‌آهن خواف-هرات خبر داد و گفت: ایستگاه راه آهن خواف- هرات در ۲۰ آذرماه با حضور روسای جمهوری ایران و افغانستان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اینترنت شبکه شاد رایگان است، گفت:عدم دسترسی به این شبکه به دلیل مسائل فنی بوده که با اضافه کردن سرورهای جدید در حال رفع شدن است.