حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید و توزیع گوشت مرغ است گفت: تاکنون بیش از نیاز‌های وزارت جهادکشاورزی نهاده‌ها را تحویل این وزارتخانه داده‌ایم.
ظریف در توییتی خطاب به همسایگان ایران در خلیج فارس:

با غرب درباره منطقه مذاکره نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه در توییتی خطاب به همسایگان ایران در خلیج فارس نوشت: به نظر می‌رسد برخی کشورهای همسایه از غرب درخواست کرده‌اند که بخشی از روند مذاکره با ایران باشند.
وزیر اقتصاد تاکید کرد:

لزوم شفافیت در سیستم گزارشگری مالی

وزیر اقتصاد با انتشار پیامی، ضمن تبریک فرار رسیدن روز حسابدار به فعالان این عرصه، بر تقویت سیستم‌های الکترونیکی حسابداری و بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند به منظور ارائه اطلاعات مناسب و کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: در چهار قلم کالای مهم مربوط به تجهیزات مبارزه با کرونا که وزارت صمت مسؤول بوده، به تولیدات خوبی رسیده‌ایم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اعمال محدودیت‌ها توانستیم از بیش از ۳۰ هزار مورد بستری و ۴۶۲۱ مرگ به علت کرونا، کم کنیم و امیدواریم این مسیر را به سمت مرگ‌های دو رقمی و تک رقمی ادامه بدهیم.
وزیر اقتصاد با اشاره به نقش مثبت صنعت بیمه بر اقتصاد کشور گفت: بیمه به عنوان یک مولفه اقتصادی در اقتصاد کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هرچه ضریب نفوذ این صنعت افزایش یابد، اقتصاد کشور مسیر پیشرفت را در بستر مطمئن‌تری طی خواهد کرد.
وزیر کار در بیانیه‌ای به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

ایجاد اجماع جهت حل چالش‌های اقشار متوسط و ضعیف جامعه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ایجاد یک اجماع، ائتلاف نخبگانی و با تبعیت از رویکرد «همه با هم باشیم» بنیانگذار جمهوری اسلامی به سمت حل مسائل و چالش‌های همه اقشار به ویژه قشرهای متوسط و ضعیف جامعه که این روزها زندگی عادی خود را نیز با تنگنا می‌گذرانند، با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت و رییس‌جمهوری درباره ترخیص کالاهای اساسی، اعلام‌کرد: از زمان ابلاغ این تصمیم چهار میلیون تن کالا از گمرکات کشور ترخیص شده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا با بیان این که مردم در اجرای طرح دو هفته ای محدودیت های کرونایی همکاری بسیار خوبی داشتند، گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم خودشان شیوه نامه ها را راعایت کردند و نتایج موفق طرح خود را نشان داد.
وزیر نفت گفت: با تکمیل طرح‌های باقی‌مانده «جهش تولید» صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰، مجموع ظرفیت این بخش با رشد ۸۰ درصدی نسبت به سال ۹۲، به ۱۰۰ میلیون تن در سال به ارزش ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد:

بررسی تبصره ویژه مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در بودجه ۱۴۰۰

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بررسی تبصره و ردیف بودجه ویژه مشاغل و فعالان آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: «ما عددی را برای حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه پیشنهاد کرده‌ایم که قرار بر افزایش آن است و در صورت نهایی شدن طی هفته آینده اعلام می‌شود.»
اسلامی گفت: در صنعت ریل و تولید آن در شرایط خوبی به سر می بریم که این ها از برکت تحریم‌ها و مدیریت خوب برای استفاده از ظرفیت های این صنف است.