حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر خارجه اعلام کرد: مردم ایران همیشه «پدیده» بوده‌اند و «فرصت» آفریده‌اند. امیدوارم در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مردم فرصت تازه‌ای برای حرکت به سوی ایرانی آباد،‌ آزاد و توسعه‌یافته خلق کنند.
وزیر نفت گفت: ترجیح کشور تا حالا این بوده که وارد پرونده کرسنت نشویم؛ اگر قرار شد وارد شویم ما حرف‌های زیادی داریم. در مصوبه افزایش قیمت بنزین نوشته شده دولت در اجرای تصویب سران محترم سه قوه این تصمیم را گرفت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده به همراه آمار و ارقام به دست آمده، نشان دهنده حرکت به سمت جلو است ولی نمی‌توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند قرار دهیم و بیان کنیم معلمان با کیفیت را تربیت کرده‌ایم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد از کالاهای صادراتی ایران به عراق کشاورزی است، گفت: زمینه خوبی برای واردات کالاهایی که از کشورهای دیگر وجود دارد که می‌توانیم از عراق تأمین کنیم تا به تعادل تجاری ما کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: امید ما این است که از مسیر رتبه بندی بتوانیم معلمانی با کیفیت‌تر و با انگیزه‌تر که از صلاحیت بالاتری برخوردار هستند، در نظام آموزشی کشور داشته باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان خاویار تولیدی کشور در سال ۱۳۹۲ کمتر از یک تن بود. این در حالی است که در دولت تدبیر و امید این میزان به بیش از ۱۰ تن در ۱۴۰ مزرعه داخل خشکی رسید.
وزیر بهداشت با اشاره به نابرابری ها در دسترسی به واکسن‌ کرونا، گفت: در حالی که ۵۷ درصد از کشورها با درآمد بالا واکسینه شده اند، تنها کمتر از یک درصد از کشورهای کم درآمد واکسن گرفته اند.
وزیر ارتباطات گفت: ۶ وزیر و دو نماینده مجلس به کارگروه تعیین مصادیق درخواست رفع فیلتر توئیتر را دادند اما تاکنون دبیرخانه کارگروه، این مساله را در دستور کار قرار نداده است.
وزیر راه‌ و شهرسازی با تاکید بر این‌که آبادانی و پیشرفت کشور مهم‌ترین مولفه برای ما است، گفت: هرگز از نظر تکمیل راه‌های ورزقان برای مردم این منطقه کوتاهی نمی‌کنیم ما شرافت خود را در گروی خدمت‌گزاری مردم می‌دانیم.
۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حجم سرمایه گذاری بیش از 2500 میلیارد تومان طی سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گیلان در حاشیه آئین بهره برداری از بزرگترین هتل بین المللی پنج ستاره در دهکده گردشگری حیران آستارا، از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد.
وزیر آموزش و پرورش از الکترونیکی شدن کارنامه دانش‌آموزان خبر داد و گفت: افزایش 50 درصد فوق‌العاده شغل در اسفند 98 برای همه فرهنگیان اعمال شد و اگر کسی فکر می‌کند در موردش اعمال نشده است، مراجعه کند.
وزیر کشور از نامزدها، ستادهای تبلیعاتی آنان و مردم خواست تا پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند و گفت: جشن سیاسی انتخابات را بی‌مبالاتی به یک موضوع غم انگیز تبدیل نکنیم و موجب تسری بیشتر و شیوع کرونا نشویم.