حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه‌های کشور در دولت یازدهم دو هزار و 100 کیلومتر بود که اکنون با اضافه شدن هزار کیلومتر به طول آزادراه‌ها، کشور دارای 3 هزار و 100 کیلومتر آزادراه است.
نمکی بابیان اینکه ما مدت‌ها به دنبال آغاز واکسیناسیون معلمان بودیم گفت: وزیر بهداشت در هیچ کجای دنیا مسئول تهیه واکسن نیست، دیگران می آورند و به او می‌دهند و او باید زیرساخت ها را برای توزیع و تزریق فراهم کند.
وزبر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت کسب قابلیت تاب آوری و هوش هیجانی دانش‌آموزان اظهار داشت: پرورش این قابلیت در دانش‌آموزان بسیار مهم و حیاتی است و ما باید این قابلیت‌ها را شناسایی و در آنها پرورش دهیم.
وزیر بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت مسئول واردات واکسن نیست اما ما به دلیل افزایش شیوع بیماری و عدم قطع زنجیره انتقال اقدامات موثری را در زمینه تهیه واکسن انجام داده‌ایم.
وزیر نیرو گفت: دولت دچار محدودیت‌های مالی خاصی است و در صورت برخی گشایش‌ها امکان تامین منابع دولتی برای اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه آب و فاضلاب خوزستان، از شرایط بهتری برخوردار می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی خدمات داخلی شبکه ملی اطلاعات باید بر خدمات خارجی مزیت رقابتی داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش درباره پرشدن ظرفیت برخی مدارس برای ثبت نام دانش آموزان و اقدامات لازم برای کاهش مشکلات ثبت نام در مدارس گفت: هیچ خانواده‌ای نباید نگران باشد، برای همه دانش آموزان تمهید کرده‌ایم. در سامانه امکان انتخاب چند مدرسه وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با تایید صدور حکم تخلیه برای مستأجران در شرایط کرونایی،‌گفت: اگر بازار کالای سرمایه‌ای تغییر کند، قیمت مسکن افزایش می‌یابد.
وزیر نیرو با اشاره به وضعیت صنعت برق کشور اعلام کرد : تلاش کردیم تا جایی که امکان دارد صنایع بتوانند وضعیت خود را بهبود دهند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تزریق ۷ هزار میلیارد تومانی جدا از بودجه مصوب، به دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

ظریف در نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد؛

تنها پاسخ مناسب به بحران‌های شدید جهان، چند جانبه گرایی است

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در نشست میان دوره ای (مجازی) وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد تاکید کرد: چند جانبه گرایی تنها پاسخ مناسب به بحران‌های شدید جهان است و جنبش عدم تعهد به عنوان یک سکوی بین‌الدولی برجسته می‌تواند فرصتی مناسب را به منظور ارتقا و تقویت مشارکت جهانی در برهه زمانی افزایش یکجانبه گرایی و حمایت‌گرایی در صحنه بین الملل فراهم نماید.