حرف وزارت‌خانه‌ها

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ شهریورماه با حضور در برنامه «شهر فرنگ» به برخی شایعات درباره تعطیلی خانه‌های سینما، تئاتر و موسیقی پاسخ گفت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تسریع در روند واکسیناسیون خبر داد و گفت: بر اساس توانمندی استان‌ها در تزریق واکسن مورد نیاز در اختیار استان‌های مختلف قرار میگیرد ولی اجازه ذخیره واکسن نمی دهیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش با بیان این که تشکیل صف برای دریافت واکسن در شان مردم ایران نیست؛ گفت: برای حل این مشکل، فعالیت مراکز واکسیناسیون کشور سه شیفته می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم تحقق عدالت بانکی، گفت: نظام بانکی ما وثیقه محور است. در این نظام ثروتمندان بر فقرا ترجیح داده می‌شوند، زیرا ثروتمندان هستند که وثیقه لازم را دارند و بدین ترتیب نیازمندان از اعتبارات بانکی محروم می‌شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلستان شهدای اصفهان:

هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۰ در گلستان شهدای اصفهان حضور یافت و گفت: هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته و تاریخ غنی 7هزارساله پشتیبان این کشور است.
به دنبال اعلام گمرک ایران درباره مشکلات رجیستری در مبادری ورودی و مشاهده میدانی وزیر اقتصاد، وی با اعلام اینکه این رویه به دلایلی موجب ایجاد فساد می‌شود، به گمرک دستور رسیدگی فوری و ساماندهی فرایند رجیستری به صورت کاملا غیرحضوری در ۱۰ روز پیش رو را صادر کرده است.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوا در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین تحولات روابط دو کشور و موضوعات مهم منطقه آمریکای لاتین و همچنین مقاومت دوکشور در مقابل یکجانبه گرایی و دخالت برخی طرف‌ها در امور کشورهای مستقل را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.
آذری جهرمی در حاشیه جلسه دولت؛

ایراداتمان را روی چشم می گذاریم اما...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه آخرین جلسه هیات وزیران دولت دوازدهم گفت: ایراداتی که به زیر ساخت‌های فناوری ارتباطات گرفته می شود را روی چشم می گذاریم اما نمی توان نسبت به تحولات مهمی که در این زمینه رخ داده است چشم خود را ببندیم.
ظریف در حاشیه جلسه دولت:

ندامت ظریفانه!

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت با بیان اینکه تلاش ما در حوزه دیپلماسی به سر انجام نرسید گفت : بسیاری از خواسته های ما توسط عوامل بیرونی محقق نشد وبا توصیه های مکرررهبری مبنی بر عدم اعتماد باز ما به همسایه، دوست ، متحد و غرب اعتماد کردیم.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگری کشاورزی و ایجاد بوم‌گردی‌ها باعث رونق اقتصاد روستاها و برگشت از شهر به روستاها شد. امروز از دو هزار و چهارصد بومگردی عبور کردیم و بسیاری از استان‌ها دارای بوم‌گردی هستند.
وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح طرح واکسیناسیون فرهنگیان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به این که بیش از ٩٠ درصد دانش آموزان اشتیاق حضور در مدرسه را دارند، اظهار کرد: واکسیناسیون معلمان گام بزرگی برای طلیعه حضور با مهر و محبت دانش آموزان در مدارس است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره آغاز فرآیند واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، گفت: جمع‌بندی جهانی بر بازگشایی مدارس است و معلمان از امروز برای بازگشت دوباره به مدرسه از مهرماه آماده می‌شوند.