حرف وزارت‌خانه‌ها

وزیر بهداشت امروز با حضور در مجلس با تاکید بر اینکه این وزارتخانه در مدار قانون می تواند وضعیت مطلوب تری در حوزه سلامت برای مردم ایجاد کند، از راه اندازی واحد نظارت و بازرسی فعال برای رصد عملکرد روسای دانشگاه ها و مدیران ارشد در حوزه سلامت خبر داد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی اظهار کرد: «ارتقای مهارت برنامه‌نویسی و سواد دیجیتالی دانش‌آموزان و معلمان دوره ابتدایی» در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و رشد یکی از ساحت‌های تربیتی است.
وزیر اقتصاد خبر داد:

تسهیل روند پرداخت وام به مردم

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در هفته آینده موضوع اعتبارسنجی و جایگزینی نظام فعلی انجام می شود عنوان کرد: این موضوع موجب نارضایتی افراد شده و بسیاری را از دریافت وام محروم کرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک پیام توییتری عنوان کرد: تمام تلاش‌ها بر بهبود معیشت کارگران متمرکز شده است.
وزیر نیرو با بیان اینکه با عزم ملی ‌مشکلات مناطق درگیر برطرف می‌شود، گفت: در جلسه روز یکشنبه هیئت دولت برای بازسازی منازل آسیب‌دیده، رفع مشکلات آب‌های سطحی و تکمیل شبکه فاضلاب اعتبارات لازم تخصیص داده خواهد شد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کسانی که فکر می‌کنند بافت تاریخی مشابه بافت فرسوده است و می‌توان آن را تخریب کرد و بنای جدید ساخت اشتباه می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم در محورهایی که به ثبت رسیده اگر بناهای مشهور خاص تاریخی وجود دارد آن ها را حفظ و مرمت کنیم.
وزیر نیرو اعلام کرد: اکنون هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب نداریم و به دنبال آن نیستیم.
وزیر راه و شهرسازی از نام نویسی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم فردی که در تهران زندگی می‌کند اگر ۱۵۰ میلیون تومان آورده خودش باشد حتماً صاحب خانه خواهد شد.
وزیر بهداشت تاکید کرد: حماسه‌های جامعه پزشکی فقط محدود به دوران دفاع مقدس نیست بلکه استمرار و ادامه دارد. این حماسه بعد از انقلاب تبلور پیدا کرد و در شرایط مختلف، خودش را نشان داد. در دوران دفاع مقدس، ناجوانمردانه‌ترین حملات شیمیایی به ایران انجام شد اما گروه پزشکی توانستند آخرین روش‌های درمانی را انجام دهند.